• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

8

شروط عربستان برای «عادی‌سازی» با رژیم اسرائل

  • کد خبر : 52611
  • 18 دلو 1402 - 10:45

وزارت خارجه عربستان سعودی مدعی شد که تشکیل دولت فلسطین و خروج نظامیان صهیونیست از نوار غزه شرط عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است.  وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا را از موضع ثابت خود درباره برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل‌آویو قرار داده است و آن […]

وزارت خارجه عربستان سعودی مدعی شد که تشکیل دولت فلسطین و خروج نظامیان صهیونیست از نوار غزه شرط عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

 وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا را از موضع ثابت خود درباره برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل‌آویو قرار داده است و آن اینکه تا زمانی که دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی به رسمیت شناخته نشود و حمله به غزه متوقف نشود، روابط دیپلماتیک با اسرائیلی نخواهد بود.

وزارت خارجه عربستان سعودی که این روزها ناظران معتقدند بیش از پیش به عادی سازی و سازش با صهیونیست‌ها نزدیک شده، مدعی شد که توقف حمله به غزه و خروج همه نظامیان صهیونیست از این منطقه شرط برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر است. ریاض همچنین خواستار تسریع در به رسمیت شناختن دولت فلسطین شده است.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از سفر به عربستان سعودی اعلام کرد که عربستان سعودی علاقه‌مند به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است، اما خواهان یک مسیر «روشن» به سمت دولت فلسطین است.

اخیرا روزنامه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که قرار است عربستان سعودی، متولی تشکیل دولت فلسطینی بدون حضور تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی و نیز متولی بازسازی نوار غزه بعد از جنگ شود و دولت مذکور تحت قیمومیت صهیونیست‌ها خواهد بود. با این حال برخی در جدیت ریاض در گفته‌هایش تشکیک دارند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=52611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.