• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3652 امروز 8

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است انستیتوت صلح ایالات متحده: جامعه جهانی رویکرد روشنی برای برخورد با طالبان ندارد برخورد نامناسب نظامیان پاکستان با برخی از افغان‌ها با واکنش نیروهای امارت اسلامی مواجه شد معین مسلکی وزارت اقتصاد: دشمنان از طریق جنگ اقتصادی تلاش دارند تا مردم افغانستان را به زانو در بیاورند تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد

17

امارت اسلامی گزارش سازمان ملل درباره فعالیت داعش در افغانستان را رد کرد

  • کد خبر : 53007
  • 25 دلو 1402 - 1:52
امارت اسلامی گزارش سازمان ملل درباره فعالیت داعش در افغانستان را رد کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که گروه داعش در افغانستان سرکوب شده و از همین‌رو هیچ تهدیدی در برابر کشورهای منطقه و فرامنطقه ایجاد کرده نمی‌تواند. آقای مجاهد افزود: «متاسفانه بعضی نهادها می‌خواهند برای داعش کمپاین کنند، آن‌ها مصروف بزرگ‌نمایی داعش هستند که این گام بجا نیست. ما خواهان این هستیم […]

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی به طلوع‌نیوز گفته است که گروه داعش در افغانستان سرکوب شده و از همین‌رو هیچ تهدیدی در برابر کشورهای منطقه و فرامنطقه ایجاد کرده نمی‌تواند.

آقای مجاهد افزود: «متاسفانه بعضی نهادها می‌خواهند برای داعش کمپاین کنند، آن‌ها مصروف بزرگ‌نمایی داعش هستند که این گام بجا نیست. ما خواهان این هستیم به‌جای این‌که به داعش کمپاین می‌شود، واقعیت‌ها مدنظر گرفته شود و اذهان عامه با تشویش مواجه نشود.»

دبیرکل سازمان ملل متحد در هجدهمین گزارش خود زیر نام “تهدید داعش در برابر صلح و امنیت جهانی و تلاش کشورهای عضو برای پشتیبانی از ملل متحد در برابر آن” گفته است که داعش به عنوان بزرگ‌ترین تهدید در افغانستان، می‌تواند برای منطقه و فرامنطقه نیز تهدید ایجاد کند.

در این گزارش هم‌چنان آمده است که شاخه خراسان داعش ستراتیژی گسترده‌ای برای جذب نیرو در افغانستان روی دست گرفته است.

در بخشی از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد نگاشته شده است: «با وجود کاهش تعداد حمله‌های انجام شده توسط داعش، تلفات و فرسایش بالا در میان شخصیت‌های ارشد و میانی رهبری این گروه، کشورهای عضو همچنان این گروه را همچون بزرگ‌ترین تهدید در افغانستان می‌دانند که توانایی ایجاد تهدید در منطقه و فراتر را داراست.»

بر بنیاد یافته‌های این گزارش، کاهش حمله‌های شاخه خراسان داعش در افغانستان احتمالا بازتاب دهنده تلاش‌های ضد هراس‌افگنی «طالبان» و تغییر در ستراتیژی رهبری آنان است.

سید مقدم امین آگاه مسایل سیاسی گفت: «یک معضل بین‌المللی است. ایجاب می‌کند که پلان‌های امنیتی در این باره شکل بگیرد و حداقل تشریک مساع در برابر هراس‌افگنی ایجاد شود.»

محمدمتین محمدخیل یکی دیگر از آگاهان مسایل نظامی گفت: «هرگاه یک اطلاع استخباراتی گرفته می‌شود، ذکر می‌شود که داعش در کدام ولایت، در کدام طول البلد و عرض البلد وجود دارد و به چه تعداد نفر است. شما می‌بینید که تمام حملات داعش در پاکستان، ایران و تاجیکستان صورت می‌گیرد و در افغانستان نسبتا کاهش یافته است.»

پیش از این نیز برخی کشورها از تهدیدهای احتمالی داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند؛ مساله‌ی که همواره از سوی امارت اسلامی رد شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=53007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.