• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

6

تولید مواد مخدر در افغانستان سازمان‌های جهانی رانگرانی است

  • کد خبر : 53954
  • 09 حوت 1402 - 11:10
تولید مواد مخدر در افغانستان سازمان‌های جهانی رانگرانی است

آشیتا میتال نماینده منطقه‌ای دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی از کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده است. خانم میتال می‌گوید که افغانستان نزدیک به چهل سال با نابسامانی روبه‌رو بوده و از همین‌رو انواع گوناگون مواد مخدر در این کشور تولید می‌شود. او گفت: […]

آشیتا میتال نماینده منطقه‌ای دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی از کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

خانم میتال می‌گوید که افغانستان نزدیک به چهل سال با نابسامانی روبه‌رو بوده و از همین‌رو انواع گوناگون مواد مخدر در این کشور تولید می‌شود.

او گفت: «افغانستان نزدیک به چهل سال با نابسامانی روبه‌رو بوده است؛ زیرا اقتصاد در این کشور در حال رشد نبود. از همین رو، تریاک تبدیل به ارز مبادله شد.»

نماینده منطقه‌ای دفتر پیکار با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد ادعا کرده که افزون بر تولید تریاک، متامفتامین نیز در افغانستان تولید می‌شود.

آشیتا میتال افزود: «آن‌چه امروز در افغانستان می‌بینیم، این‌ست که نه‌تنها در این کشور تریاک تولیدشده و سپس تبدیل به هروئین می‌شود، بل‌که متامفتامین نیز در افغانستان تولید می‌شود.»

اما امارت اسلامی با رد این ادعا، می‌گوید که کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان تقریبن به صفر رسیده است.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفت: «تریاک در افغانستان بخاطر نیازمندی مردم عام کشت می‌شد؛ ولی بعد از آمدن امارت اسلامی افغانستان جلو تریاک کاملن گرفته شده و آن کدام ارز نیست اکنون و به صفر نزدیک شده.»

سلیم پیگیر آگاه مسایل سیاسی گفت: «یگانه عامل‌اش کشت مواد مخدر است. هر زمانی کشت آن را ما از بین ببریم طبیعی است که از این مرض همه‌ی مردم افغانستان و جهانیان نجات پیدا می‌کنند.»

پیش از این نیز سخن‌گوی امارت اسلامی گفته بود که پس از روی کارآمدن دوباره امارت اسلامی، پیکارهای جدی در برابر مواد مخدر در افغانستان انجام شده و نگرانی ‌کشورها از این ناحیه بی‌جااند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=53954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.