• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3663 امروز 7

اخبار ویژه

وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است

9

حضور گردش‌گران خارجی در سمنگان و بلخ

  • کد خبر : 53765
  • 06 حوت 1402 - 13:35
حضور گردش‌گران خارجی در سمنگان و بلخ

گروهی از گردش‌گران خارجی که شمار شان به ده نفر می‌رسد، پس از سفر به ولایت‌های کابل، هرات، بامیان و سمنگان اکنون به شهر مزارشریف رفته‌‌اند. این گردش‌گران می‌گویند که افغانستان از لحاظ فرهنگی و پیشینه تمدنی یک کشور پرجاذبه است و مهمان‌نوازی در این کشور هم شهرت خاص دارد. آنان از امریکا، استرالیا، جاپان، […]

گروهی از گردش‌گران خارجی که شمار شان به ده نفر می‌رسد، پس از سفر به ولایت‌های کابل، هرات، بامیان و سمنگان اکنون به شهر مزارشریف رفته‌‌اند.

این گردش‌گران می‌گویند که افغانستان از لحاظ فرهنگی و پیشینه تمدنی یک کشور پرجاذبه است و مهمان‌نوازی در این کشور هم شهرت خاص دارد.

آنان از امریکا، استرالیا، جاپان، پولند، ال سلوادور، بریتانیا، ویتنام و آلمان هستند.

متی دییاس گردش‌گر از انگلستان گفت: «ما برای دیدن افغانستان ۱۰ روز پلان داشتیم و از کابل شروع کردیم بعد هرات، بامیان، سمنگان را دیدیم و فعلن هم در شهر مزارشریف هستیم. مردم بسیار عالی و همه در این‌جا مهمان‌نواز هستند، از همه مهم‌تر غذاهای افغانی واقعن لذید و خوش‌مزه است.»

جایش مینجیوار یکی دیگر از گردش‌گران گفت: «من خیلی مشتاق بودم که افغانستان را از نزدیک ببینم تا با فرهنگ، مردم و زیبایی‌های افغانستان آشنا شوم و بلاخره ام‌روز به افغانستان آمدیم، واقعن این کشور یک جای زیبا است، مردم بسیار عالی دارد و ناگفته نماند که طبیعت خیلی زیبا و تاریخ بسیار غنی دارد.»

در همین حال ذبیح‌الله نورانی رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ می‌گوید که افغانستان در شرایط کنونی بستر خوبی برای گردش‌گری است.

آقای نورانی گفت: «فعلاً در افغانستان امنیت حاکم است و تمامی ولایت‌ها از امنیت خوبی برخوردار است که می‌شود با خیال راحت از ولایت‌ها و ولسوالی‌ها دیدن کرد. اطمینان همه حاصل است و گردش‌گران به افغانستان می‌آیند و از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردش‌گری کشور با آرامش دیدن می‌کنند.»

افغانستان با داشتن مکان‌های گردش‌گری زیاد و تاریخی، همه‌ساله پای گردش‌گران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. در ماه های پسین نیز صدها گردش‌گر از کشورهای گوناگون جهان به افغانستان آمده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=53765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.