• امروز : یکشنبه, ۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
کل 3668 امروز 12

اخبار ویژه

سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند

8

آغاز به کار مجلس جدید پاکستان

  • کد خبر : 54052
  • 11 حوت 1402 - 1:26
آغاز به کار مجلس جدید پاکستان

۲۱ روز پس از انتخابات عمومی پاکستان روز پنجشنبه با ادای سوگند نمایندگان پیروز، شانزدهمین مجلس ملی این کشور تشکیل شد. به گزارش صدای پامیر، پس از پستی و بلندی های زیاد به علت ادعای برخی از احزاب سیاسی مبنی بر تقلب در انتخابات و همچنین مذاکرات میان احزاب سیاسی برای تشکیل دولت ائتلافی نمایندگان […]

۲۱ روز پس از انتخابات عمومی پاکستان روز پنجشنبه با ادای سوگند نمایندگان پیروز، شانزدهمین مجلس ملی این کشور تشکیل شد.

به گزارش صدای پامیر، پس از پستی و بلندی های زیاد به علت ادعای برخی از احزاب سیاسی مبنی بر تقلب در انتخابات و همچنین مذاکرات میان احزاب سیاسی برای تشکیل دولت ائتلافی نمایندگان شانزدهمین مجلس ملی پاکستان سوگند یاد کردند.

اولین نشست شانزدهمین پارلمان ملی پاکستان امروز به سرپرستی «راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس این کشور برگزار شده و طی آن نمایندگان جدید سوگند وفاداری یاد کردند.

این نشست درحالی برگزار شده که «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان طی چند روز گذشته با برگزاری این جلسه به علت مشخص نشدن تکلیف کرسی‌های ویژه زنان و اقلیت‌های مذهبی مخالفت کرده بود.

مجلس ملی پاکستان در مجموع ۳۳۶ کرسی دارد که از این تعداد ۲۶۶ نفر به صورت رای مستقیم مردم انتخاب شده و ۷۰ کرسی دیگر متعلق به بانوان و اقلیت‌های مذهبی است که متناسب با درصد پیروزی احزاب سیاسی در انتخابات به آنها تعلق می‌گیرد.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مجلس پاکستان انتخاب رئیس و نائب رئیس جدید پارلمان ملی فردا (جمعه) مصادف با ۰۱ مارچ ۲۰۲۴ انجام شده و پس از آن طی هفته آینده نخست وزیر جدید این کشور توسط نمایندگان انتخاب خواهد شد.

شورای اتحاد سنی (نمایندگان تحت حمایت عمران خان) بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان پاکستان را در اختیار دارند و پس از آن به ترتیب احزاب مسلم لیگ نواز، مردم و حزب جنبش متحده قومی بیشترین کرسی‌ها را کسب کرده اند.

با توجه به نتایج انتخابات پاکستان هیچ‌یک از احزاب سیاسی به تنهایی اکثریت لازم برای تشکیل دولت را در اختیار نداشته و تشکیل دولت ائتلافی در این کشور قطعی است، احزاب مسلم لیگ نواز، مردم و جنبش متحده قومی به همراه چند حزب دیگر از جمله مسلم لیگ ق، استحکام پاکستان و … برای تشکیل دولت مشترک توافق کرده اند.

بر اساس توافق صورت گرفته میان احزاب مذکور «شهباز شریف» از حزب مسلم لیگ نواز نامزد جدید نخست وزیری و «آصف زرداری» از حزب مردم کاندیدای ریاست جمهوری پاکستان خواهند بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=54052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.