• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3658 امروز 2

اخبار ویژه

معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است انستیتوت صلح ایالات متحده: جامعه جهانی رویکرد روشنی برای برخورد با طالبان ندارد برخورد نامناسب نظامیان پاکستان با برخی از افغان‌ها با واکنش نیروهای امارت اسلامی مواجه شد معین مسلکی وزارت اقتصاد: دشمنان از طریق جنگ اقتصادی تلاش دارند تا مردم افغانستان را به زانو در بیاورند تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند

7

باید همه روی ایجاد آلترناتیو برای طالبان تلاش کنیم

  • کد خبر : 54119
  • 12 حوت 1402 - 2:02
باید همه روی ایجاد آلترناتیو برای طالبان تلاش کنیم

رو پنجشنبه کنفرانسی به ابتکار انجمن افغانستان و آسیای میانه با همکاری ائتلاف سیاسی برای آینده افغانستان در لندن برگزار شد. در این کنفرانس که جمع زیادی از فعالان سیاسی و مدنی اشتراک داشتند، سخنرانان دیدگاههای خود را در مورد مسائل جاری و آینده افغانستان بیان کردند. داکتر نورالحق نسیمی رئیس انجمن افغانستان و آسیای […]

رو پنجشنبه کنفرانسی به ابتکار انجمن افغانستان و آسیای میانه با همکاری ائتلاف سیاسی برای آینده افغانستان در لندن برگزار شد.
در این کنفرانس که جمع زیادی از فعالان سیاسی و مدنی اشتراک داشتند، سخنرانان دیدگاههای خود را در مورد مسائل جاری و آینده افغانستان بیان کردند.
داکتر نورالحق نسیمی رئیس انجمن افغانستان و آسیای میانه در این نشست گفت: امروز ائتلاف سیاسی برای آینده افغانستان برنامه خود را برای ایجاد نقشه راه جدید برای آینده افغانستان آغاز می‌کند.
وی گفت: ما در پی ساختن آینده ای بهتر برای مردم افغانستان بر مبنای سیاستهای متکثرتر هستیم.
آقای نسیمی افزود: بعنوان یک رویداد مهم باید اعلام کرد که ما امروز رایزنی خود را برای ایجاد نقشه راه جدید آغاز می کنیم و اولین گام ایجاد مانیفست برای آینده افغانستان می‌باشد.
دکتر نسیمی با بیان اینکه فرزندان ما باید آینده داشته باشند افزود: چشم‌انداز آن به ما متکی است.
رئیس مرکز پژوهشهای فردوسی در این نشست گفت: ما باید یک آلترناتیو برای طالبان ایجاد کنیم، این آلترناتیو باید مبتنی بر آینده ای که دربرگیرنده‌ی سیاست متکثرتر باشد و جامعه مدنی را توسعه بدهد، و همچنین فرصت های آموزشی را فراهم نموده و عدالت اجتماعی را برقرار نماید و درعین حال با مشارکت سازمان ملل صورت بگیرد ما باید چنین بدیلی را ایجاد نماییم.
دکتر نسیمی افزود: ما باید افغانستان را رها از ظلم طالبان ببینیم و نهادهای دولتی کشور ما بازسازی شوند. در این زمان، این به معنای بررسی عمیق‌تر چگونگی ارسال کمک‌های بشردوستانه حیاتی به آن دسته از کودکان فقیری است که بیشتر به آن نیاز دارند. از طریق ارائه ابتکارات جدید و حمایت های بشردوستانه است که می توانیم بذرهای تغییر را در سراسر کشورمان بکاریم. ما کنفرانس خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که زمان خوبی برای شنیدن نظرات کارشناسان و میز مدور در اختیار شما قرار دهیم.
رییس بنیاد افغانستان و آسیای میانه ادامه داد: اگر ما به عنوان دیاسپورای افغانستان گردهم بیاییم و در پشت هدف یک مانیفست شفاف پلورالیستی برای افغانستان متحد شویم، آینده کشور ما قابل تغییر است. به همین دلیل است که من ائتلاف سیاسی برای آینده افغانستان را راه اندازی کرده ام، جنبشی برای مردم افغانستان برای حمایت از تغییر، و جنبشی که دولت ها، جامعه بین المللی، سازمان ملل باید با آن همکاری کنند تا راه حل ها را برای جامعه افغانستان ارتقا دهند.
لازم به ذکر است که کنفرانس مذکور در دو بخش سخنرانی و میزگرد با حضور فعالان و نخبگان در دانشگاه اقتصاد لندن دایر شده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=54119

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.