• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3663 امروز 7

اخبار ویژه

وزیر خارجه روسیه:هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است

9

فطرت:حریم هوایی افغانستان هنوز در اختیار آمریکا است

  • کد خبر : 54327
  • 16 حوت 1402 - 1:04
فطرت:حریم هوایی افغانستان هنوز در اختیار آمریکا است

فصیح‌الدین فطرت رییس ستاد ارتش امارت اسلامی دمی‌گوید حریم هوایی افغانستان هنوز هم در اداره ایالات متحده است. رییس ستاد ارتش در این باره هم‌چنان گفته است که هوایپماهای بی‌سرنشین امریکایی هرازگاهی در حریم هوایی کشور گشت‌زنی می‌کنند. آقای فطرت گفت: «جنگنده‌های بی‌پیلوت گاه گاهی گشت‌زنی می‌کنند و حریم هوایی هنوز هم از طرف امریکایی‌ها […]

فصیح‌الدین فطرت رییس ستاد ارتش امارت اسلامی دمی‌گوید حریم هوایی افغانستان هنوز هم در اداره ایالات متحده است.

رییس ستاد ارتش در این باره هم‌چنان گفته است که هوایپماهای بی‌سرنشین امریکایی هرازگاهی در حریم هوایی کشور گشت‌زنی می‌کنند.

آقای فطرت گفت: «جنگنده‌های بی‌پیلوت گاه گاهی گشت‌زنی می‌کنند و حریم هوایی هنوز هم از طرف امریکایی‌ها در اشغال است. این دقیق نیست اما این جنگنده‌ها ممکن از خاک یکی از کشورهای همسایه داخل حریم افغانستان شوند.»

فصیح‌الدین فطرت  افزوده است که شمار دقیق نیروهای مسلح که در چوکات وزارت داخله، وزارت دفاع و استخبارت فعالیت دارند به ۵۰۰ هزار رسیده است. به گفته‌ی او، شمار نیروهای ارتش در سال آینده به ۲۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

رییس ستاد ارتش امارت اسلامی هم‌چنان ادعاها مبنی بر بازداشت نیروهای دولت پیشین را رد کرده و افزوده که تا اکنون هیچ فردی به این اتهام بازداشت نشده است.

رییس ستاد ارتش امارت اسلامی درباره ادعاهای بازداشت‌ها و شکنجه‌ها افزود: «این را رد می‌کنم، دروغ است. هیچ کسی با این نام که در نظام قبلی بود، بندی و کوبیده نشده، اما اگر جرمی را مرتکب شده باشند، شاید، این‌گونه هم نیست که آن‌ها مصوونیت قضایی داشته باشند.»

این مقام ارشد امنیتی امارت اسلامی در پیوند به درگیری‌های مرزی با پاکستان گفته است که این درگیری‌ها در واکنش به تعرض‌های نیروهای مرزی پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند صورت گرفته است.

او علاوه کرد: «این معلوم است، ما برای این خط، خط فرضی می‌گوییم، گاه گاهی تعرضاتی صورت می‌گیرد که نیروهای ما برداشت کرده نمی‌توانند و از طریق گفت‌گو هم راهی پیدا کرده نمی‌توانند، بعدا به نیروهای ما دستور می‌دهیم که از زور استفاده کنند، در صورت که آن‌ها از زور استفاده می‌کنند.»

فصیح‌الدین فطرت در بخش دیگر این گفت‌وگو هرگونه ادعاها درباره فروش جنگ‌افزارهای امریکایی در کشور را رد کرده و بیان کرده است که امارت اسلامی به سازوبرگ‌های نظامی جامانده نیاز جدی دارد و اجازه فروش آن را به هیچ‌کسی نمی‌دهد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=54327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.