• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3656 امروز 12

اخبار ویژه

تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است انستیتوت صلح ایالات متحده: جامعه جهانی رویکرد روشنی برای برخورد با طالبان ندارد برخورد نامناسب نظامیان پاکستان با برخی از افغان‌ها با واکنش نیروهای امارت اسلامی مواجه شد معین مسلکی وزارت اقتصاد: دشمنان از طریق جنگ اقتصادی تلاش دارند تا مردم افغانستان را به زانو در بیاورند تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است

6

آمریکا: بازداشت شهروندان آمریکای مانع اصلی تعامل با طالبان است

  • کد خبر : 54049
  • 11 حوت 1402 - 1:16
آمریکا: بازداشت شهروندان آمریکای مانع اصلی تعامل با طالبان است

به گزارش آژانس خبری پامیر، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد خواستار آزادی فوری و بدون قیدوشرط اتباع آمریکایی از زندان‌های افغانستان هستیم. وی افزود بازداشت شهروندان آمریکایی در افغانستان نیز مانع مهمی برای تعامل مثبت با این کشور است. میلر اظهار داشت: «مقامات آمریکا به طور مداوم و پیوسته از جمله در […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد خواستار آزادی فوری و بدون قیدوشرط اتباع آمریکایی از زندان‌های افغانستان هستیم.

وی افزود بازداشت شهروندان آمریکایی در افغانستان نیز مانع مهمی برای تعامل مثبت با این کشور است.

میلر اظهار داشت: «مقامات آمریکا به طور مداوم و پیوسته از جمله در دیدار با نمایندگان طالبان برای آزادی فوری و بدون قیدوشرط آمریکایی‌های بازداشت‌شده در افغانستان تأکید می‌کنند».

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند شماری از اتباع آمریکایی در زندان‌های افغانستان هستند اما آمار دقیقی از این زندانیان اعلام نشده است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان مردادماه سال جاری گفته بود شماری از شهروندان کشورهای خارجی از جمله چند آمریکایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

وی بدون ارائه آماری از شمار افراد بازداشت‌شده، تاکید کرده بود این افراد در ارتباط با برخی از مسائل از جمله «مسائل امنیتی» بازداشت شده‌اند.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز بهمن ماه سال جاری اظهار داشت آمریکا به تلاش‌ها برای رهایی شهروندان این کشور که به‌طور «غیرقانونی» در بازداشت طالبان هستند، ادامه می‌دهد.

شمار زندانیان آمریکایی در افغانستان مشخص نیست اما پیش از این «حبیب‌الله بدر» معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان شمار زندانیان خارجی در زندان‌های طالبان را ۲۵ نفر اعلام کرده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=54049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.