• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

9

حضور سرپرست وزارت دفاع طالبان در نشست وزیران دفاع برخی کشورها در قطر

  • کد خبر : 54286
  • 15 حوت 1402 - 2:06
حضور سرپرست وزارت دفاع طالبان در نشست وزیران دفاع برخی کشورها در قطر

مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع طالبان در سفر به قطر با وزیر دفاع و رییس ارکان وزارت دفاع آن کشور در حضور وزیران دفاع برخی کشورها دیدار کرده است. پیش از این سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر  گفته است که سرپرست وزارت دفاع در سفر به قطر با مقام‌های […]

مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع طالبان در سفر به قطر با وزیر دفاع و رییس ارکان وزارت دفاع آن کشور در حضور وزیران دفاع برخی کشورها دیدار کرده است.

پیش از این سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر  گفته است که سرپرست وزارت دفاع در سفر به قطر با مقام‌های گوناگون این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

سرپرست وزارت دفاع و رییس ستاد ارتش امارت اسلامی روز یک‌شنبه به دعوت رسمی قطر عازم آن کشور شدند.

اکنون سهیل شاهین می‌گوید که سرپرست وزارت دفاع در کنار شرکت در یک نمایش‌گاه، با مقام‌های قطر و نماینده‌های برخی کشورهای دیگر که به این نمایش‌گاه دعوت شده‌اند دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

آقای شاهین گفت: «در نمایش‌گاه نظامی دیمدیکس شرکت می‌کند و برعلاوه، با مقام‌های بلندپایه قطر و شماری از نماینده‌های سایر کشورها که در این نمایش‌گاه شرکت می‌کنند روی موضوعات مختلف گفت‌وگو می‌کند.»

همزمان با این ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که قطر همواره از موقف افغانستان در هر شرایط دفاع کرده و برای حکومت سرپرست یک کشور قابل اعتماد است.

آقای مجاهد گفت: «قطر همیشه از موقف افغانستان دفاع کرده است، واقعیت افغانستان را هم در اوقات مختلف تشریح کرده، در اوقاتی که رسما ما با جانب مقابل مذاکرات را آغاز نکرده بودیم. در عموم می‌توانیم بگویم که قطر برای ما یک کشور با اعتماد است.»

برخی آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که قطر یکی از کشورهای حامی امارت اسلامی است و سفر سرپرست وزارت دفاع به قطر و دیدار او با مقام‌های قطری نیز مهم است.

رشید قطب‌زاده آگاه روابط بین‌الملل گفت: «قطر از چندین سال گذشته که مذاکرات در جریان بوده، منحیث میانجی عمل کرده؛ اما بیشتر از یک میانجی به طرف امریکایی بوده.»

مولوی محمد یعقوب مجاهد پیش از این نیز در ماه سرطان سال ۱۴۰۱ به قطر رفته بود.

قطر امارت اسلامی را به‌رسمیت‌ نشناخته؛ اما با حکومت سرپرست افغانستان روابط دیپلماتیک دارد و دفتر سیاسی امارت اسلامی هم سال‌ها است که در دوحه فعالیت می‌کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=54286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.