• امروز : یکشنبه, ۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
کل 3668 امروز 0

اخبار ویژه

سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند

6

شورای امنیت امشب ادامه مأموریت یوناما در افغانستان را به رأی می‌گذارد

  • کد خبر : 54942
  • 25 حوت 1402 - 16:21
شورای امنیت امشب ادامه مأموریت یوناما در افغانستان را به رأی می‌گذارد

شورای امنیت سازمان ملل امروز(جمعه، ۲۵ اسفند) درباره پیش‌نویس قطعنامه تمدید مأموریت هیئت معاونت این سازمان در کابل(یوناما)  رأی‌گیری می‌کند. مأموریت یوناما که سال گذشته تمدید شده بود، قرار است فردا (شنبه، ۲۶ اسفند) به اتمام برسد. طبق گزارش شورای امنیت از جریان جلسه‌های حاشیه‌ای درباره تمدید مأموریت یوناما، اختلافاتی درباره متن این پیش‌نویس وجود […]

شورای امنیت سازمان ملل امروز(جمعه، ۲۵ اسفند) درباره پیش‌نویس قطعنامه تمدید مأموریت هیئت معاونت این سازمان در کابل(یوناما)  رأی‌گیری می‌کند.

مأموریت یوناما که سال گذشته تمدید شده بود، قرار است فردا (شنبه، ۲۶ اسفند) به اتمام برسد.

طبق گزارش شورای امنیت از جریان جلسه‌های حاشیه‌ای درباره تمدید مأموریت یوناما، اختلافاتی درباره متن این پیش‌نویس وجود دارد، اما بیشتر اعضا درباره آن توافق دارند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه بر افزودن متنی درباره حقوق بشر، به‌ویژه زنان و دختران در این قطعنامه تأکید کردند، درحالی‌که چین و روسیه به این پیش‌نویس ایراد گرفتند و به تغییر چرخه گزارش‌دهی یوناما هر سه ماه یک‌ بار، نیاز افغانستان به کمک‌های بشردوستانه، وضعیت اقتصادی و دارایی‌های مسدود شده این کشور پرداختند.

پیش‌نویس ارائه شده توسط ژاپن بر تغییر وظایف و اولویت‌های یوناما تأکید ندارد و حاوی حمایت کامل شورا از «رزا اوتنبایوا» نماینده ویژه دبیرکل این سازمان در امور افغانستان و کار این نهاد در کابل است و آن را حیاتی می‌داند.

اگر پیش‌نویس ارائه شده توسط ژاپن در شورای امنیت رأی بیاورد، قرار است مأموریت یوناما برای یک سال دیگر تا ۱۷ مارس ۲۰۲۵ تمدید شود.

شورای امنیت سازمان ملل امروز درحالی تا ساعاتی دیگر برای تمدید مأموریت یوناما رأی‌گیری می‌کند که به گفته کارشناسان تقابل برای چگونگی استمرار فعالیت این نهاد بالا است و هنوز توافقی بین همه اعضا دراین‌باره وجود ندارد.

از طرف دیگر حکومت طالبان نیز با محدود خواندن نقش مثبت یوناما می‌گوید این نهاد واقعیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در افغانستان صورت گرفته را به‌درستی در سازمان ملل انعکاس نداده و تمرکز آن بر چند موضوع منفی است که از آن مسائل برای تبلیغات علیه کابل استفاده می‌شود.

برخی کارشناسان بر این باورند که چگونگی فعالیت یوناما در افغانستان در سایه پیشنهاد تعیین نماینده ویژه سازمان ملل سبب افزایش اختلافات شده است؛ زیرا بسیاری از غربی‌ها تمایل دارند برای تحمیل نماینده ویژه به افغانستان نقش یوناما را در این کشور کمرنگ کنند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=54942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.