• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

6

جشنواره سالانه گل پسته در بادغیس برگزار شد

  • کد خبر : 56973
  • 03 ثور 1403 - 1:24
جشنواره سالانه گل پسته در بادغیس برگزار شد

هزاران تن از شهروندان کشور از ولایت‌های گوناگون برای شرکت در این جشنواره، به بادغیس رفته‌اند. کُشتی محلی بخشی از جشنواره گل پسته است که میان پهلوانان این رشته ورزشی برگزار شده است. این جشنواره چند روز ادامه دارد که شامل نمایش‌های ورزشی و برنامه‌های محلی می‌شود. نجیب‌الله باشنده بادغیس گفت: «در پسته لق ولسوالی […]

هزاران تن از شهروندان کشور از ولایت‌های گوناگون برای شرکت در این جشنواره، به بادغیس رفته‌اند.

کُشتی محلی بخشی از جشنواره گل پسته است که میان پهلوانان این رشته ورزشی برگزار شده است.

این جشنواره چند روز ادامه دارد که شامل نمایش‌های ورزشی و برنامه‌های محلی می‌شود.

نجیب‌الله باشنده بادغیس گفت: «در پسته لق ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس میله گل پسته داریم. مردم ولایت بادغیس با شور و شوق از مهمانان خود که از سراسر افغانستان آمده‌اند، پذیرایی می‌کنند.»

میراجان باشنده قندهار گفت: «این‌جا یک مکان بسیار خوب است که مردم از سراسر افغانستان با اتحاد و خوش‌حالی آمده‌اند. در این‌جا میله است و اوقات ما با خوشی سپری می‌شود.»

در رقابت‌های کشتی محلی، پهلوانان بادغیس و قندهار زور آزمایی می‌کنند.

به گفته مسوولان اداره ورزش بادغیس، ترویج و رشد ورزش‌های محلی، یکی از اهداف جشنواره گل پسته است.

فیض‌الله فیاض آمر ورزشی و تربیت بدنی بادغیس گفت: «ما می‌خواهیم که ورزش‌های محلی را دوبار زنده بسازیم. مسابقات امروز کشتی محلی است که میان ۴۰۰ ورزشکار از قندهار و بادغیس برگزار شده است.»

در هفته‌های پسین، با گرم شدن هوا، جنگل‌های پسته زار بادغیس سرسبز شده است که پای هزاران تن از شهروندان کشور را به سوی خود کشانیده است.

سیدآغا ارفاق فعال فرهنگی در بادغیس گفت: «مردم سرگرمی و برنامه‌های تفریحی مختلف دارند و مطابق فرهنگ و رسم و رواج این مردم بعضی بازی‌های محلی اجرا می‌شود. بیش‌تر ورزش‌هایی که این‌جا مروج است شامل کُشتی محلی، اسب سواری و دوش است.»

پسته‌زار بادغیس که شامل هزاران هکتار جنگل پسته می‌شود، در ولسوالی آبکمری این ولایت واقع است.

جنگل‌های پسته بادغیس به علت آب و هوای خوب و سبزه‌زار گسترده، به یک محل تفریحی بسیار کلان به شهروندان کشور مبدل شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=56973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.