• امروز : یکشنبه, ۱۸ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل 3492 امروز 10

اخبار ویژه

دیدار علماء و بزرگان ولایات فاریاب و جوزجان با عبدالسلام حنفی امیر خان متقی: با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد وزارت صحت عامه: چهل کارمند صحی برای آموزش به ایران اعزام شدند وزارت خارجه:طالبان علیه گروه‌های تروریستی اقدامی نکرده است روسیه:تصمیم قرقیزستان برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه یک ضرورت بود شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی ۱۷ دانش‌آموز درکنیا بر اثر آتش سوزی جان باختند هبت‌الله آخندزاده: بر دوری از اختلاف و اتحاد تأکیدکرد برنامه جهانی غذا:بیش از دوازده میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهندشد کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر:جامعه جهانی به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند وزیر تحصیلات عالی: کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس و فیسبوک مرتد هستند دوازده کشور عضو شورای امنیت خواستار لغو قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان شدند فدراسیون فوتبال افغانستان: تیم ملی فوتسال فردا با پاراگوئه بازی دوستانه دارد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار دادند شکست تیم ملی فوتسال افغانستان برابر تایلند

7

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق

  • کد خبر : 55966
  • 14 حمل 1403 - 1:34
حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق

رسانه های دولتی سوریه از حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند. به گزارش آژانس خبری پامیر، پیش از این رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند […]

رسانه های دولتی سوریه از حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، پیش از این رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند و صدای انفجارهایی در اطراف شنیده شده است. تلویزیون سوریه هم اعلام کرد حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.

خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد: در این حمله، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و همه کسانی که در داخل آن بوده اند، شهید یا زخمی شده اند و کار تخلیه پیکرهای شهدا و امداد رسانی به زخمی ها و آواربرداری در حال انجام است.

بنا به گزارش‌ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و فامیل او در پی این حمله آسیبی ندیده‌اند.

همچنین، خبرنگار المیادین از شهادت سردار محمد رضا زاهدی فرمانده سپاه قدس ایران در لبنان و سوریه در حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه فرماندار دمشق از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم اسرائیل قرار گرفته، بازدید کردند.

وزیر خارجه سوریه در این بازدید تاکید کرد: این حمله تروریستی شنیع را که ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و منجر به شهادت تعدادی از مردم بیگناه شد به شدت محکوم می‌کنیم. رژیم اشغالگر اسرائیل نمی‌تواند بر روابط ایران و سوریه تأثیر بگذارد.

برخی منابع عبری‌زبان مدعی شدند که تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زمان حمله، در حال گفتگو با مقامات ایرانی در مجاورت سفارت تهران در دمشق بوده‌اند.

طبق آخرین خبرها ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش رسانه‌های ایران؛ اسامی و مناصب ۳ شهید حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به این شرح است:
۱٫ سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.
۲٫ سرتیپ حسین امین الله، رئیس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.
۳٫ سرلشکر حاج رحیمی، دوست صمیمی و جانشین زاهدی، همچنین از شاخه سوریه و لبنان نیروی قدس سپاه پاسداران.

این دومین تجاوز هوایی رژیم اسرائیل به سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=55966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.