• امروز : شنبه, ۱۷ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3492 امروز 10

اخبار ویژه

دیدار علماء و بزرگان ولایات فاریاب و جوزجان با عبدالسلام حنفی امیر خان متقی: با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد وزارت صحت عامه: چهل کارمند صحی برای آموزش به ایران اعزام شدند وزارت خارجه:طالبان علیه گروه‌های تروریستی اقدامی نکرده است روسیه:تصمیم قرقیزستان برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه یک ضرورت بود شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی ۱۷ دانش‌آموز درکنیا بر اثر آتش سوزی جان باختند هبت‌الله آخندزاده: بر دوری از اختلاف و اتحاد تأکیدکرد برنامه جهانی غذا:بیش از دوازده میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهندشد کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر:جامعه جهانی به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند وزیر تحصیلات عالی: کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس و فیسبوک مرتد هستند دوازده کشور عضو شورای امنیت خواستار لغو قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان شدند فدراسیون فوتبال افغانستان: تیم ملی فوتسال فردا با پاراگوئه بازی دوستانه دارد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار دادند شکست تیم ملی فوتسال افغانستان برابر تایلند

8

کرزی:برای تحکیم صلح و ثبات دائمی تفاهم ملی ضروری است

  • کد خبر : 56349
  • 20 حمل 1403 - 1:04
کرزی:برای تحکیم صلح و ثبات دائمی تفاهم ملی ضروری است

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با «تاکایوشی کورومیا» سفیر ژاپن در کابل درباره مسائل منطقه‌ای و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دخترانه دیدار و گفتگو کرد. کرزی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در این دیدار در مورد اوضاع افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و بر بازگشایی مدارس و […]

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با «تاکایوشی کورومیا» سفیر ژاپن در کابل درباره مسائل منطقه‌ای و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دخترانه دیدار و گفتگو کرد.

کرزی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در این دیدار در مورد اوضاع افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران تأکید شد».

وی در این دیدار از کمک‌های ژاپن در عرصه‌های مختلف به مردم افغانستان نیز سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان همچنین تاکید کرد برای تحکیم صلح و ثبات دائمی در این کشور تفاهم ملی بسیاری ضروری است.

براساس گزارش سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) حدود ۱٫۴ میلیون نفر دختر بالای کلاس ششم در افغانستان از رفتن به مدرسه محروم هستند.

حامد کرزی چندی قبل طی نشستی با اساتید دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی افغانستان در کابل نیز گفته بود تحصیل دختران برای این کشور حیاتی است.

پیش از این «ذبیح‌الله مجاهد» در توضیح درباره چرایی مسدود بودن مدارس دخترانه گفته بود: تعطیلی مدارس به دلیل اصلاحات ضروری صورت گرفته است، چرا که برنامه آموزشی سابق از غرب آمده و توسط غربی‌ها تحمیل شده بود.

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه نیز پیش از این گفته بود مسئله آموزش زنان باید بر اساس اصول اسلامی حل شود اما شرایط جامعه جهانی در این باره پذیرفتنی نیست.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=56349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.