• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

10

سازمان نجات کودکان: از هر ۱۰ کودک در افغانستان ۳ کودک با گرسنگی روبه‌رو است

  • کد خبر : 58919
  • 09 جوزا 1403 - 10:42
سازمان نجات کودکان: از هر ۱۰ کودک در افغانستان ۳ کودک با گرسنگی روبه‌رو است

سازمان نجات کودکان در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که از هر ۱۰ کودک در افغانستان، ۳ کودک در سال روان میلادی با گرسنگی روبه‌رو خواهند شد. این نهاد افزوده است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک به ۹.۲ میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان به سوءتغذیه شدید مبتلا شوند. سرازیرشدن سیلاب، […]

سازمان نجات کودکان در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که از هر ۱۰ کودک در افغانستان، ۳ کودک در سال روان میلادی با گرسنگی روبه‌رو خواهند شد.

این نهاد افزوده است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک به ۹.۲ میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان به سوءتغذیه شدید مبتلا شوند.

سرازیرشدن سیلاب، خشک‌سالی‌های چند سال اخیر و بازگشت مهاجران افغان از پاکستان و ایران از علت‌های افزایش ناامنی غذایی در افغانستان خوانده است.

ارشد مالک رییس سازمان نجات کودکان در افغانستان در این گزارش گفته است: «سازمان نجات کودکان در سال روان میلادی بیش از ۷هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید را درمان کرده است. این آمار نشان دهنده نیاز گسترده برای ادامه کمک‌ها به خانواده‌ها است که تکان‌های پی‌هم را تجربه کرده‌اند. کودکان تاثیرات عمیق سه سال خشک‌سالی پی‌هم، میزان بلند بی‌کارها و برگشت بیشتر از یک اعشاریه چهار میلیون مهاجر از ایران و پاکستان را تجربه می‌کنند.»

در سوی دیگر سازمان جهانی خوراک نیز گفته است که ۳ میلیون کودک در افغانستان به سوءتغذیه مبتلا اند. این نهاد افزوده که تنها برای یک اعشاریه شش میلیون تن این کودکان، رسیدگی می‌تواند.

مونا شیخ مدیر تغذیه سازمان جهانی خوراک در افغانستان در این باره گفته است: «سال گذشته انتظار داشتیم حدود ۸۰۰هزار زن باردار و شیرده و مبتلا سوءتغذیه در سراسر کشور به کلینیکها مراجعه کنند اما این شمار به ۲.۱ میلیون تن رسید و امسال نیز متاسفانه انتظار داریم تعداد بیشتر شود و امسال سه میلیون کودک در افغانستان دچار سوړتغذیه خواهد شد، با این حال، ما قادر خواهیم بود به حدود ۶.۱ میلیون تن آنان رسیدگی کنیم.»

معصومه که فرزندش را برای درمان از فاریاب به کابل آورده، گفت: «یک سال شد، مزار هم بردیم اما خوب نشد. یک هفته خوب بود، هفته دیگر نه.»

محمدعارف حسن‌زی پزشک گفت: «این عوامل مختلف دارد که سبب می‌شود اطفال به سوءتغذی مبتلا شوند، مثلا اقتصاد فامیل یکی از عوامل است.»

پیش از این وزارت صحت عامه آمار داده بود که در سه ماه نخست سال جاری میلادی برای ۲۱۰هزار کودک و ۱۰۰هزار مادر مبتلا به سوءتغذیه در کشور خدمات درمانی ارایه کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.