• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3680 امروز 12

اخبار ویژه

رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

4

وزیرخارجه روسیه: طالبان قدرت واقعی در افغانستان هستند

  • کد خبر : 58900
  • 09 جوزا 1403 - 1:36
وزیرخارجه روسیه: طالبان قدرت واقعی در افغانستان هستند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی گفته است که طالبان قدرت واقعی در افغانستان هستند و مسکو می‌خواهد آنان را از فهرست گروه‌های هراس‌افگن بیرون کند. بنا بر گفته‌های سرگئی لاوروف، شورای امنیت سازمان ملل متحد طالبان را به عنوان یک گروه هراس‌افگن اعلام نکرده و تنها ۱۲ تا ۱۵ نفر آنان در فهرست شامل […]

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی گفته است که طالبان قدرت واقعی در افغانستان هستند و مسکو می‌خواهد آنان را از فهرست گروه‌های هراس‌افگن بیرون کند.

بنا بر گفته‌های سرگئی لاوروف، شورای امنیت سازمان ملل متحد طالبان را به عنوان یک گروه هراس‌افگن اعلام نکرده و تنها ۱۲ تا ۱۵ نفر آنان در فهرست شامل اند.

وزیر خارجه روسیه افزوده است:: «طالبان کسانی هستند که قدرت واقعی در افغانستان را در دست دارند. ما مانند جمهوری خلق چین، هرگز سفارت خود را در آن‌جا بسته نکردیم. قزاقستان اخیرآ تصمیم گرفته است که آن‌ها را از فهرست گروه‌های هراس‌افگن حذف کند، ما هم قرار است این کار را انجام دهیم. ما مانند متحدان خود در آسیای مرکزی به افغانستان اهمیت می‌دهیم.»

امارت اسلامی از این تصمیم مسکو ستایش کرده و گفته است که حکومت سرپرست خواهان تعامل خوب با تمامی کشورهای جهان است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفت: «ما از اقدام روسیه ستایش می‌کنیم و می‌خواهیم که هرچه زودتر عملی شود. افغانستان می‌خواهد با تمام کشورها به‌شمول روسیه روابط خوب داشته باشد.»

عبدالله یاسر مستشار سفارت امارت اسلامی در مسکو گفته است: «امارت اسلامی روابط خوبی با فدراسیون روسیه داشت و سفارت‌خانه‌ها در هر دو کشور باز ماندند. هیات‌های امارت اسلامی نیز مانند سایر کشورها به نشست‌ها و فورم مختلف بین‌المللی فدراسیون روسیه دعوت شده‌اند.»

شماری از آگاهان مسایل سیاسی به این باور اند که حذف نام مقام‌های امارت اسلامی از فهرست گروه‌های هراس‌افگن گام مهم در راستای به‌رسمیت شناخته شدن حکومت سرپرست است.

معین گل سمکنی آگاه مسایل سیاسی می‌گوید: «با این اقدام روسیه، جایگاه امارت اسلامی در سطح دیپلماتیک و بین‌المللی تقویت می‌شود و به به‌رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی منجر می‌شود.»

عبدالحق حماد یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی می‌گوید: «این نزدیکی با دنیا به‌ویژه با قدرت‌های بزرگ باعث می‌شود که درهای بسته در مقابل افغانستان باز شود.»

این در حالی‌ست که در حال حاضر نام ۲۴ مقام امارت اسلامی هنوز هم در فهرست سیاه سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا قرار دارد.

در سوی دیگر ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان به شبکه روسیه ۲۴ گفته که «طالبان» دعوت مسکو برای شرکت در نشست اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ را پذیرفته‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.