• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3644 امروز 12

اخبار ویژه

شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

5

۷۰نفر در سیلاب‌های فاریاب و بادغیس جان‌باختند

  • کد خبر : 58414
  • 31 ثور 1403 - 4:15
۷۰نفر در سیلاب‌های فاریاب و بادغیس جان‌باختند

در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌های مرگ‌بار در ولایت‌های فاریاب و بادغیس، نزدیک به هفتاد نفر جان باخته‌اند. در این سیلاب‌ها هم‌چنان صدها خانه و هزاران جریب زمین کشاورزی از بین رفته‌اند. به گفته مسوولان محلی، این سیلاب‌ها در ولسوالی‌های بلچراغ، چهل‌گزی، قیصار، المار، خیبر، پشتون‌کوت، قرغان و حومه‌های شهر میمنه جاری شده است. شمس‌الدین محمدی […]

در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌های مرگ‌بار در ولایت‌های فاریاب و بادغیس، نزدیک به هفتاد نفر جان باخته‌اند.

در این سیلاب‌ها هم‌چنان صدها خانه و هزاران جریب زمین کشاورزی از بین رفته‌اند.

به گفته مسوولان محلی، این سیلاب‌ها در ولسوالی‌های بلچراغ، چهل‌گزی، قیصار، المار، خیبر، پشتون‌کوت، قرغان و حومه‌های شهر میمنه جاری شده است.

شمس‌الدین محمدی رییس اطلاعات و فرهنگ فاریاب گفت: «هنوز مردم مصروف بیرون آوردن اجساد از زیر آوارها و دیوارها هستند و احتمال دارد آمار تلفات بیش‌تر شود.»

عزت‌الله باشنده فاریاب گفت: «مردم رفته بودند بالای کوه‌ها تا که خودشان را نجات بدهند.»

از سوی دیگر، سیلاب‌زدگان در غور نیز از وضعیت دشوار زندگی شان نگران هستند. آنان می‌گویند که بدون نان و سرپناه در اوضاع بسیار سخت به سر می‌برند.

شدت سیلاب‌ها در اطراف منار تاریخی جام در غور، نگرانی‌ها از تخریب این بازمانده هشت‌صد ساله را برانگیخته است.

عبدالواحد حماس سخنگوی والی غور گفت: «امکان دارد که دیوادهای استنادی از بین بروند و منار که یک اثر تاریخی هشت‌صد سال قدامت تاریخی دارد سقوط خواهد کرد.»

عبدالحکیم باشنده شهر فیروزکوه گفت: «چند سال ما زحمت کشیدیم و خانه جور کردیم و سیلاب‌ها این را از بین برد و اکنون ما بی خانه هستیم.»

هم‌زمان، سیلاب و طوفان در بادغیس، جان سه نفر را گرفته است. در این سیلاب‌ها ده‌ها خانه و صدها جریب زمین کشاورزی تخریب شده‌اند.

صدیق‌الله صدیقی سخنگوی فرماندهی امنیه بادغیس گفت: «بر اساس معلومات ابتدایی، در نتیجه جاری شدن سیلاب‌های شب گذشته، در ولایت بادغیس سه نفر جان باخته و امکان دارد که این ارقام افزایش پیدا کند.»

سیلاب‌های مرگ‌بار فاریاب دو روز پس از سیلاب‌های ویران‌گر در غور جاری شده است.

بر بنیاد آمارهای مسوولان محلی در غور، ۵۲ نفر در این سیلاب‌ها جان باخته‌اند و شماری تاهنوز ناپدید هستند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.