• امروز : یکشنبه, ۱۸ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل 3492 امروز 10

اخبار ویژه

دیدار علماء و بزرگان ولایات فاریاب و جوزجان با عبدالسلام حنفی امیر خان متقی: با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد وزارت صحت عامه: چهل کارمند صحی برای آموزش به ایران اعزام شدند وزارت خارجه:طالبان علیه گروه‌های تروریستی اقدامی نکرده است روسیه:تصمیم قرقیزستان برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه یک ضرورت بود شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی ۱۷ دانش‌آموز درکنیا بر اثر آتش سوزی جان باختند هبت‌الله آخندزاده: بر دوری از اختلاف و اتحاد تأکیدکرد برنامه جهانی غذا:بیش از دوازده میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهندشد کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر:جامعه جهانی به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند وزیر تحصیلات عالی: کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس و فیسبوک مرتد هستند دوازده کشور عضو شورای امنیت خواستار لغو قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان شدند فدراسیون فوتبال افغانستان: تیم ملی فوتسال فردا با پاراگوئه بازی دوستانه دارد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار دادند شکست تیم ملی فوتسال افغانستان برابر تایلند

6

بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان یک سال به تعویق افتاد

  • کد خبر : 57623
  • 15 ثور 1403 - 3:33
بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان یک سال به تعویق افتاد

نشریه انگلیسی «گاردین» اعلام کرد به مکتوبی دست یافته که نشان می‌دهد ممکن است جلسات استماعیه وزارت دفاع انگلیس درباره جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان با تأخیر ۱۰ ماه مواجه شود. گاردین در این گزارش جزئیات نامه «پیرز داگارت» وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمدی دست‌کم ۸۰ شهروند افغانستان توسط نیروهای بریتانیایی […]

نشریه انگلیسی «گاردین» اعلام کرد به مکتوبی دست یافته که نشان می‌دهد ممکن است جلسات استماعیه وزارت دفاع انگلیس درباره جنایات جنگی نیروهای ویژه این کشور در افغانستان با تأخیر ۱۰ ماه مواجه شود.

گاردین در این گزارش جزئیات نامه «پیرز داگارت» وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمدی دست‌کم ۸۰ شهروند افغانستان توسط نیروهای بریتانیایی را منتشر کرده که از بروز مشکل در روند این تحقیقات خبر می‌دهد.

بر اساس این مکتوب، حتی اگر وزارت دفاع انگلیس، کارمندان حقوقی اضافی استخدام کند و نرم‌افزار تخصصی خریداری کند، ارائه اسناد تا اکتوبر یا نوامبر سال جاری ممکن نیست؛ بنابراین، جلسات استماعیه در مورد این قتل‌ها ممکن است تا مارس ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد.

بر اساس تحقیقات یک سازمان حقوقی انگلیسی به نام «لی دی» که از دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شد، نیروهای ویژه انگلیسی در افغانستان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ احتمالا دست‌کم ۸۰ غیرنظامی افغان را کشته‌اند.

در این تحقیق آمده یکی از نیروهای ویژه انگلیسی تنها در یک دوره شش‌ماهه اعزام به افغانستان ۳۵ غیرنظامی افغان را به قتل رسانده است.

بر اساس این تحقیق این نظامی انگلیسی احتمالاً از سیاست ادعایی «کشتن تمام مردان در سن جنگیدن» پیروی کرده و بدون آنکه تهدیدی از سوی این افراد متوجه نیروهای انگلیسی باشد، آن‌ها را کشته است.

تحقیقات جدید در مورد جنایات نظامیان انگلیسی در افغانستان دسامبر ۲۰۲۰ و پس از آن آغاز شد که وزارت دفاع انگلیس پس از چند سال مقاومت مقابل گزارش‌های جنایات نظامیان این کشور در افغانستان اجازه داد تحقیقات مستقل در این رابطه آغاز شود.

همزمان با این تحولات «تایمز» انگلیس در گزارشی فاش کرد پیش از بازدید بازرسان از مقر نیروهای ویژه در لندن به عنوان بخشی از تحقیقات جنایات جنگی، فرماندهان انگلیسی پرونده‌های مربوط را از بین برده‌اند.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=57623

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.