• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

10

امارت اسلامی:اجرای حدود شرعی بر اساس فیصله دادگاه انجام می‌شود نگرانی جهان بی‌ بنیاد است

  • کد خبر : 59332
  • 18 جوزا 1403 - 17:06
امارت اسلامی:اجرای حدود شرعی بر اساس فیصله دادگاه انجام می‌شود نگرانی جهان بی‌ بنیاد است

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفته است که اجرای حدود شرعی بر بنیاد فیصله دادگاه انجام می‌شود و نهادهای جهانی نباید در برابر قوانین اسلامی سخن بگویند. آقای مجاهد در این باره گفت: «تشویش بی‌جا است. تعزیراتی که تطبیق می‌شود بر اساس حکم محاکم می‌باشند و آن احکام شریعت اسلامی است که امارت اسلامی افغانستان […]

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفته است که اجرای حدود شرعی بر بنیاد فیصله دادگاه انجام می‌شود و نهادهای جهانی نباید در برابر قوانین اسلامی سخن بگویند.

آقای مجاهد در این باره گفت: «تشویش بی‌جا است. تعزیراتی که تطبیق می‌شود بر اساس حکم محاکم می‌باشند و آن احکام شریعت اسلامی است که امارت اسلامی افغانستان مکلفیت دارد آن را بر جامعه تطبیق بکند. جامعه هم خواهان تعزیرات بالای مجرمین است.»

پیش از این هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما، سازمان عفو بین‌الملل و ریچارد بنت گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان از اجرای حکم تغزیری بالای ۶۳ نفر در ولایت سرپل انتقاد کردند.

این حکم روز سه‌شنبه از سوی امارت اسلامی در ورزش‌گاه شهر سرپل اجرا شد.

یوناما این عمل را محکوم کرده و خواهان احترام به تعهدات بین‌المللی حقوق بشر در افغانستان شده است.

یوناما در این باره نوشته است: «۶۳ نفر روز گذشته در سرپل در محضر عام از سوی حکومت سرپرست افغانستان شلاق زده شدند. یوناما محکومیت تنبیه بدنی را تکرار می‌کند و خواهان حرمت گذاشتن به تعهدات بین‌المللی حقوق بشر است.»

جرمی لارنس سخنگوی دفتر کمیشنری عالی حقوق بشر سازمان ملل گفته است: «ما از مقام‌های حاکم می‌خواهیم تا برای کسانی که مجرم دانسته می‌شوند، روند محاکمه عادلانه و به‌ویژه دست‌رسی به وکالت قانونی را فراهم کنند.»

در سوی دیگر گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان نیز خواهان توقف مجازات بدنی از سوی امارت اسلامی شده است.

ریچارد بنت گفته است: «یک‌بار دیگر من شلاق زدن گسترده زنان، مردان و کودکان تحت عنوان جرایم اخلاقی در محضر عام در ولایت‌های سرپل و غور را محکوم می‌کنم. این موارد قوانین افغانستان را نقض می‌کند که مبنی بر عدم مجازات ظالمانه است. نیاز است تا سریعا این مجازات متوقف شود.»

حسیب‌الله حنفی عالم دین گفت: «قاضی‌ها باید درک کامل داشته باشند و از قوانین شریعت اسلامی معلومات کامل داشته باشند. به همین قسم پرونده مجرم‌ها به دقت بررسی شود و بر تقاضای وقت و حالات، این حدود جاری شود.»

ضیا یوسفی حقوق‌دان در این باره گفت: «اگر ضرورت جامعه احساس بکند، حاکم در این حالت می‌تواند مجازات شلاق و یا مجازات تعزیری را در محل عام اجرا کند. مخالف معاهدات بین‌المللی و مخالف متون فقهی نیست.»

پیش از حکم‌های تعزیری در ولایت‌های پنجشیر، بامیان، لوگر، فراه، لغمان، غزنی، میدان وردک و جوزجان نیز اجرا شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.