• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3628 امروز 9

اخبار ویژه

۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد خیرخواه: حکومت طالبان از همه اقوام تشکیل شده است خالد مشعل: از مطالبات خود کوتاه نمی‌آییم ۹ شهید و ۲۷۵۰ زخمی در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان تیم ملی فوتسال در دومین دیدار خود روز چهارشنبه با تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند

6

مجاهد:کابل به هیچ کشوری برای بازگشایی سفارتش التماس نمی‌کند

  • کد خبر : 59855
  • 30 جوزا 1403 - 20:27
مجاهد:کابل به هیچ کشوری برای بازگشایی سفارتش التماس نمی‌کند

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک پیام ویدیویی تأکید کرد هیچ مانعی برای بازگشایی سفارتخانه‌های کشورها در کابل وجود ندارد و هر کشوری که خواسته باشد می‌تواند سفارت خود را در کابل فعال کند و از راه‌های دیپلماتیک با هیئت حاکمه افغانستان در تماس باشد. مجاهد همچنین اظهار داشت در حال حاضر بیش از ۱۶ […]

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک پیام ویدیویی تأکید کرد هیچ مانعی برای بازگشایی سفارتخانه‌های کشورها در کابل وجود ندارد و هر کشوری که خواسته باشد می‌تواند سفارت خود را در کابل فعال کند و از راه‌های دیپلماتیک با هیئت حاکمه افغانستان در تماس باشد.

مجاهد همچنین اظهار داشت در حال حاضر بیش از ۱۶ سفارتخانه در کابل فعال است و امنیت آنها نیز تأمین است.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: بازکردن سفارت‌ها مربوط به تصمیم خود کشورهاست. افغانستان به کسی در این راستا التماس نمی‌کند. اگر آن‌ها بخواهند سفارت‌شان فعال باشد، افغانستان هیچ مانعی ندارد و امنیت هم تأمین است. فعلاً سفارت‌خانه‌های بیش از ۱۶ کشور در کابل فعال است و هیچ مشکلی ندارند.

وی تأکید کرد هیئت حاکمه افغانستان خواستار تعامل نیک با همه کشورها است و کشورهای منطقه و جهان می‌توانند به‌جای گزینه‌های فشار، راه تعامل را با افغانستان به پیش گیرند.

مجاهد افزود: چیزی را که ما به نام فشار یا اعمال فشار می‌بینیم یا می‌شنویم، چیزهای است که به هدف نمی‌رسد. تا به حال هم نرسیده و از این به بعد هم نمی‌رسد. مردم افغانستان تسلیم فشار نمی‌شوند و نیستند. بهتر است تفاهم باشد، بهتر است تعامل باشد.

اگرچه تاکنون کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما کشورهای زیادی با هیئت حاکمه افغانستان تعامل دارند و ۳۸ نمایندگی سیاسی افغانستان در خارج این کشور توسط وزارت خارجه طالبان رهبری می‌شود.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.