• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

11

هیئت طالبان برای حضور در نشست دوحه هنوزمشخص نیست

  • کد خبر : 59978
  • 02 سرطان 1403 - 0:17
هیئت طالبان برای حضور در نشست دوحه هنوزمشخص نیست

با آن‌که کمتر از ده روز به نشست سوم دوحه مانده، هنوز روشن نیست که چه کسانی به نمایندگی از حکومت سرپرست در این نشست شرکت می‌کنند. ذاکر جلالی رییس ریاست سوم وزارت خارجه امارت اسلامی، هرچند اشتراک نمایندگان امارت اسلامی را در این نشست تایید می‌کند؛ اما می‌گوید که روشن نیست نمایندگان امارت اسلامی […]

با آن‌که کمتر از ده روز به نشست سوم دوحه مانده، هنوز روشن نیست که چه کسانی به نمایندگی از حکومت سرپرست در این نشست شرکت می‌کنند.

ذاکر جلالی رییس ریاست سوم وزارت خارجه امارت اسلامی، هرچند اشتراک نمایندگان امارت اسلامی را در این نشست تایید می‌کند؛ اما می‌گوید که روشن نیست نمایندگان امارت اسلامی در چه سطحی در این نشست شرکت خواهند کرد.

آقای جلالی می‌افزاید که نشست نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان در دوحه قطر به رهبری معاون دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

رییس ریاست سوم وزارت خارجه در این باره گفت: «حکومت افغانستان نیز با درنظرداشت اجندا و ترکیب نشست که قبلن با امارت اسلامی شریک شده است، تصمیم به فرستادن هیات گرفته است؛ اما هنوز روشن نیست که امارت اسلامی به چه سطح در این نشست اشتراک خواهد کرد. اجندای نشست نشان می‌دهد که بحث‌ها روی مسایل سکتور خصوصی، مالی و بانکی و مبارزه با مواد مخدر و بدیل معیشت متمرکز خواهد بود. حکومت افغانستان طرف‌دار تعامل سازنده با کشورهای غربی است مانندی که با کشورهای همسایه و منطقه پیش‌رفت‌های داشته است.»

سید اکبر سیال وردک آگاه مسایل سیاسی گفت: «اگر در این نشست درباره قضایای افغانستان تصمیم گرفته می‌شود، در این صورت این نشست برای امارت اسلامی و جهان مهم است تا این معضله حل شود.»

این نشست دو روزه به روز ۳۰ جون و اول جولای در شهر دوحه قطر برگزار می‌شود. امارت اسلامی نیز گفته بود که هیاتی از حکومت سرپرست نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

برخی از آگاهان مسایل سیاسی این نشست را برای افغانستان و حل مساله آن مهم می‌خوانند و از امارت اسلامی می‌خواهند که از این فرصت استفاده کند.

صدیق منصور انصاری آگاه مسایل سیاسی گفت: «تلاش بکنند که از همچون فرصت‌ها استفاده اعظمی بکنند و همچون کنفرانس‌ها در راستای امن و ترقی نه تنها مردم افغانستان، بل منطقه و جهان مثمر واقع شود.»

پیش از این نیز معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در سفری به کابل و دیدار با مقام‌های امارت اسلامی گفته بود که  در نشست سوم دوحه به مسایل مالی، بانکی، پیکار با مواد مخدر و تغییرات اقلیمی پرداخته خواهد شد.

تاهنوز روشن نیست که در این نشست به موضوعات سیاسی و حقوق بشری نیز  پرداخته خواهد شد یا خیر.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.