• امروز : شنبه, ۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 3741 امروز 12

اخبار ویژه

اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست شهباز شریف: طالبان حقوق زنان را رعایت کند و دولت فراگیر بسازد گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان غرب افغانستان مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد

10

وزارت مخابرات به سه شرکت داخلی جواز خدمات پُستی داده است

  • کد خبر : 59264
  • 17 جوزا 1403 - 0:34
وزارت مخابرات به سه شرکت داخلی جواز خدمات پُستی داده است

نجیب‌الله حیات حقانی سرپرست این وزارت گفته است که این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری ابتدایی ۶۸ میلیون افغانی فعالیت شان را آغاز می‌کنند که به شماری از شهروندان زمینه کاری نیز ایجاد می‌شود. در حال حاضر دوازده شرکت در کشور خدماتی پستی انجام می‌دهند. نجیب‌الله حیات حقانی در نشستی به خبرنگاران گفت: «حالا ما شرکت‌های مختلف […]

نجیب‌الله حیات حقانی سرپرست این وزارت گفته است که این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری ابتدایی ۶۸ میلیون افغانی فعالیت شان را آغاز می‌کنند که به شماری از شهروندان زمینه کاری نیز ایجاد می‌شود.

در حال حاضر دوازده شرکت در کشور خدماتی پستی انجام می‌دهند.

نجیب‌الله حیات حقانی در نشستی به خبرنگاران گفت: «حالا ما شرکت‌های مختلف در بخش پست در کشور داریم؛ حالا که به شرکت جواز می‌دهیم، تعداد شرکت‌ها به پانزده می‌رسد.»

آقای حقانی از تمامی شرکت‌های خدمات پستی‌ خواسته است که با معیارها و اصول جهانی خدمات ارایه کنند و از قاچاق مواد مخدر نیز جلوگیری کنند.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افزود: «خدماتی که این شرکت‌ها انجام می‌دهند، باید معیاری باشد، با اصول جهانی مطابقت داشته باشد و خدمات شان از قاچاق هر نوع مواد مخدر مصوون باشد.»

شرکت موم که حدود ۴۰ میلیون افغانی در سه بخش خدمات پستی سرمایه‌گذاری کرده، می‌خواهد ۱۴۰ میلیون افغانی سرمایه‌گذاری ‌کند که برای بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر به گونه مستقیم و غیرمستقیم فرصت‌های کاری فراهم می‌سازد.

محمد اسحاق تکل رییس اجرایوی این شرکت گفته است که خدماتی پستی را در ۳۴ ولایت افغانستان و کشورهای منطقه و جهان انجام خواهند داد. او افزود: «در سه مرحله می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم، در مرحله اول چهل میلیون و بعدا ادامه می‌دهیم که در ظرف سه سال ۱۴۰ میلیون سرمایه‌گذاری خواهد کردیم.»

ذکرالله پوپل رییس اجرایوی شرکت اکرم‌زاده می‌گوید: «پلان ما این است که در سال اول برای ۵۰۰ نفر زمینه کار را فراهم بکنیم در کنارش، پلان وسیع داریم که این خدمات را در سطح ملی و بین‌المللی فراهم بکنیم.»

پیش از این مسوولان شرکت افغان پست گفته بودند که تلاش دارند خدمات پستی را در کشور معیاری سازند. مسوولان این شرکت، درآمدهای ناخالص این شرکت را حدود یک میلیارد افغانی برآورد کرده بودند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.