• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3674 امروز 6

اخبار ویژه

رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است

15

اعتراض فعالان حقوق بشر به نشست دوحه

  • کد خبر : 59696
  • 26 جوزا 1403 - 15:50
اعتراض فعالان حقوق بشر به نشست دوحه

شماری از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر به منظور تحریم سومین نشست دوحه در مورد افغانستان به ویژه دعوت از طالبان و برآیند مشکوک این نشست، فراخوان اعتراضات جهانی داده‌اند. این فعالان امروز شنبه ۲۶ جوزا، با نشر یک فراخوان عمومی از شهروندان افغانستان و دیگر حامیان حقوق بشر در سراسر جهان خواسته که […]

شماری از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر به منظور تحریم سومین نشست دوحه در مورد افغانستان به ویژه دعوت از طالبان و برآیند مشکوک این نشست، فراخوان اعتراضات جهانی داده‌اند.

این فعالان امروز شنبه ۲۶ جوزا، با نشر یک فراخوان عمومی از شهروندان افغانستان و دیگر حامیان حقوق بشر در سراسر جهان خواسته که نسبت به هرگونه مذاکره با طالبان در نشست دوحه اعتراض کنند.

در این فراخوان آمده که سازمان ملل و شماری از کشورها به دنبال مشروعیت‌بخشی به طالبان هستند، امری که سبب انکار حقوق میلیون‌ها زن در افغانستان می‌شود.

آنان دعوت طالبان در نشست سوم دوحه را تحریم کرده و از دیگر شهروندان افغانستان و مدافعان حقوق بشر نیز خواسته‌اند که با برگزاری خیمه‌های تحصن این نشست را محکوم کنند.

بر بنیاد تقسیم اوقات از قبل تعیین شده، قرار است سومین نشست دوحه در مورد افغانستان با میزبانی سازمان ملل و اشتراک نمایندگان ویژه کشورها تا دو هفته دیگر برگزار شود.

در این نشست از طالبان نیز دعوت شده‌است.

بسیاری از فعالان حقوق بشر این نشست را سفیدنمایی و مشروعیت بخشی به طالبان خوانده و نسبت به نتایج آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.