• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3688 امروز 8

اخبار ویژه

تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است

2

امارت اسلامی بر حضور افغانستان در ساختارهای منطقه‌ای تأکید کرد

  • کد خبر : 59825
  • 29 جوزا 1403 - 19:49
امارت اسلامی بر حضور افغانستان در ساختارهای منطقه‌ای تأکید کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید که هر تشکیلی که به هدف گفت‌وگو درباره مسایل منطقه ایجاد شده است باید افغانستان در آن حضور داشته باشد. آقای مجاهد تعاملات و اقتصاد مشترک افغانستان با کشورهای منطقه را از علت‌های مهم حضور در این‌گونه تشکیلات می‌داند. سخنگوی امارت اسلامی در این باره گفت: «تشکیل و یا […]

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید که هر تشکیلی که به هدف گفت‌وگو درباره مسایل منطقه ایجاد شده است باید افغانستان در آن حضور داشته باشد.

آقای مجاهد تعاملات و اقتصاد مشترک افغانستان با کشورهای منطقه را از علت‌های مهم حضور در این‌گونه تشکیلات می‌داند.

سخنگوی امارت اسلامی در این باره گفت: «تشکیل و یا ارگانی که بخاطر مسایل منطقه‌ای ایجاد شده باشد و بحث و گفت‌وگو می‌کند، می‌خواهیم که افغانستان هم باید در آن باشد. افغانستان یکی از ممالک منطقه است و وابسته‌گی‌های زیادی با کشورهای منطقه دارد؛ تعاملات مشترک، اقتصاد مشترک، تجارت مشترک، ترانزیت و هم‌چنان موضوعات صحی و محیط‌زیستی مشترکی داریم که باید باهم هماهنگ باشیم.»

ذبیح‌الله مجاهد می‌افزاید که امارت اسلامی خواستار روابط نیک با تمامی کشورهای جهان از جمله تاجیکستان است.

او در بخشی از سخنانش بار دیگر از امن بودن خاک افغانستان به کشورهای جهان اطمینان می‌دهد.

ذبیح‌الله مجاهد گفت: «افغانستان با تمام کشورها، به‌شمول تاجیکستان روابط حسن و خوب می‌خواهد و این را ثابت ساخت. تشویشی که کسی از خاک افغانستان باید داشته باشد، مطمین باشند که خاک افغانستان عیله هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.»

برخی از آگاهان مسایل سیاسی نیز حضور افغاستان در سازمان‌های منطقه‌ای از جمله سازمان همکاری شانگهای را در جهت رفع نگرانی کشورها از افغانستان مهم عنوان می‌کنند.

گلاب‌خان باز آگاه مسایل سیاسی در این باره گفت: «باید افغانستان در آن حضور داشته باشد، این هم به نفع جهان و افغانستان است. اگر افغانستان از هرچیز بی‌بهره بماند، این بی‌پروایی جهان نسبت افغانستان است که در مدت ۴۵ سال نسبت به افغانستان داشته اند.»

پیش از این، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته بود که تاجیکستان مخالف حضور افغانستان در سازمان همکاری شانگهای است، موضوعی که مقام‌های تاجیکستانی آن را رد کرده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.