• امروز : شنبه, ۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 3749 امروز 7

اخبار ویژه

تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است عفو بین‌الملل: از کشورهای جهان خواست از همه‌گزینه‌ها برای پایان نقض حقوق‌بشر در افغانستان استفاده کند بورل: هیچ قدرتی حتی دولت امریکا قادر به مهار رژیم اسرائیل نیست و از این وضعیت ابراز تأسف کرد کشورهای سوریه، یمن و عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند شکایت کشاورزان از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد وزیر خارجه: روابط امارت اسلامی با روسیه در سطح خوبی قرار دارد روسیه: جایگزینی برای گفتگو با طالبان وجود ندارد اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست شهباز شریف: طالبان حقوق زنان را رعایت کند و دولت فراگیر بسازد گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان غرب افغانستان مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم

12

امیدواری سازمان ملل برای حضور نماینده طالبان در نشست دوحه

  • کد خبر : 59719
  • 27 جوزا 1403 - 0:08
امیدواری سازمان ملل برای حضور نماینده طالبان در نشست دوحه

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفته که ملل متحد امیدوار است نماینده امارت اسلامی در نشست سوم دوحه اشتراک کند. آقای حق هم‌چنان گفته است که پس از نهایی شدن ترتیبات مقدماتی این نشست، این موضوع [حضور و یا عدم حضور امارت اسلامی] روشن خواهد شد. معاون سخنگوی […]

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفته که ملل متحد امیدوار است نماینده امارت اسلامی در نشست سوم دوحه اشتراک کند.

آقای حق هم‌چنان گفته است که پس از نهایی شدن ترتیبات مقدماتی این نشست، این موضوع [حضور و یا عدم حضور امارت اسلامی] روشن خواهد شد.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره افزود: «در حال حاضر، ما در حال ادامه دادن به انجام مقدمات هستیم. ما امیدواریم که این کار به نتیجه برسد و نزدیک به تاریخ، انتظار داریم که بتوانیم ترتیبات را پس از نهایی شدن اعلام کنیم؛ اما در این مرحله، ما هنوز در حال آماده سازی هستیم.»

امارت اسلامی درباره اشتراک در این نشست چیزی تازه‌یی نگفته؛ اما پیش از این اعلام کرده بود که دستور کار (اجندا) نشست سوم دوحه زیر بررسی قرار دارد و پس از اتمام، درباره حضور یا عدم حضور نماینده امارت اسلامی سخن خواهند گفت.

برخی از آگاهان مسایل سیاسی به این باور اند که در دستور کار نشست سوم دوحه مسایل کلیدی افغانستان نیز باید در نظر گرفته شود.

ذکی‌الله محمدی استاد دانشگاه گفت: «نشست دوحه نشست خوب است چون تمام کشورها می‌خواهند نظر واحد در برابر افغانستان پیدا بکنند و یا خواست واحد که از تمام جهان باشد، برای آن یک راه‌حل می‌تواند پیدا شود.»

سید ضیا حسینی آگاه روابط بین‌الملل گفت: «نشست سوم دوحه ممکن ارزیابی و اهمیت خاص خود را داشته باشد. حضور امارت اسلامی و حکومت فعلی افغانستان نوعی اهمیتی است که می‌تواند خواست‌ها، نیازمندی‌ها و مسایل اساسی را آن‌جا مطرح بکنند.»

نشست سوم دوحه با اشتراک نماینده‌های ویژه کشورها برای افغانستان تا دو هفته دیگر به میزبانی سازمان ملل متحد در دوحه برگزار می‌شود. سازمان ملل متحد، هدف از برگزاری این نشست را افزایش تعامل جهان با حکومت سرپرست به‌گونه‌ی منسجم و ساختارمند گفته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59719

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.