• امروز : شنبه, ۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 3749 امروز 7

اخبار ویژه

تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است عفو بین‌الملل: از کشورهای جهان خواست از همه‌گزینه‌ها برای پایان نقض حقوق‌بشر در افغانستان استفاده کند بورل: هیچ قدرتی حتی دولت امریکا قادر به مهار رژیم اسرائیل نیست و از این وضعیت ابراز تأسف کرد کشورهای سوریه، یمن و عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند شکایت کشاورزان از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد وزیر خارجه: روابط امارت اسلامی با روسیه در سطح خوبی قرار دارد روسیه: جایگزینی برای گفتگو با طالبان وجود ندارد اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست شهباز شریف: طالبان حقوق زنان را رعایت کند و دولت فراگیر بسازد گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان غرب افغانستان مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم

8

دیپلمات سازمان: جنگ اوکراین و غزه توجه جامعه بین‌المللی را از افغانستان دورکرد

  • کد خبر : 59556
  • 23 جوزا 1403 - 11:26
دیپلمات سازمان: جنگ اوکراین و غزه توجه جامعه بین‌المللی را از افغانستان دورکرد

یک دیپلمات ملل متحد طالبان ضمن اینکه حکومت طالبان را امارت اسلامی یاد کرد، مقامات این گروه را ترغیب کرد تا در نشست ”دوحه سوم” اشتراک کنند و تاکید کرد که شرکت طالبان در این نشست کمک خواهد کرد تا جامعه بین المللی به افغانستان بحران زده توجه کند. مالک سیزی، رییس دفتر ارتباطات یوناما […]

یک دیپلمات ملل متحد طالبان ضمن اینکه حکومت طالبان را امارت اسلامی یاد کرد، مقامات این گروه را ترغیب کرد تا در نشست ”دوحه سوم” اشتراک کنند و تاکید کرد که شرکت طالبان در این نشست کمک خواهد کرد تا جامعه بین المللی به افغانستان بحران زده توجه کند.

مالک سیزی، رییس دفتر ارتباطات یوناما مستقر در پاکستان، در یک گفتگوی غیر رسمی با علمای دینی گفت که جنگ اوکراین و منازعه در نوار غزه توجه جامعه بین‌المللی از افغانستان را دور کرده است.

سیزی در این نشست غیر رسمی که به میزبانی مرکز مستقل تحقیقات و مطالعات امنیتی مستقر در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، برگزار شد، افزود که این وضعیت: ”برای ملل متحد یک نگرانی است. ما نمی‌خواهیم که افغانستان فراموش شود.”

او در این نشست حکومت طالبان را امارت اسلامی خطاب کرد و گفت:ما امیدواریم که این بار امارت اسلامی نماینده خود را به [دوحه] اعزام کند تا قادر شود که با جامعه بین المللی به گونه سازنده و موثر تعامل کند.

به گفته سیزی،‌ محدودیت‌هایی را که طالبان در بخش آموزش و اشتغال زنان و دختران وضع کرده‌اند و نبود حکومت همه شمول،‌ پرسش‌هایی را در مورد مشروعیت ”حکومت افغانستان” مطرح کرده است.

او افزود«همه اینها به هم گره خورده اند. رهبری امارت اسلامی می‌داند که این دلیل عدم شناسایی است..»

این دیپلمات مسلمان ملل متحد از اظهارات طالبان مبنی بر اینکه عملکرد زنان در مطابقت با قوانین اسلامی است، انتقاد کرد.

سیزی افزود:اسلام هیچگاهی نمی‌گوید که دختران نباید به مکتب بروند و اسلام هرگز نمی‌گوید که زنان نباید به کار بروند. کدام (نسخه) اسلام و کدام قرآن چنین می‌گوید. (چنین چیزی) در اسلام وجود ندارد”

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.