Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ سرطان , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 59649
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2024 - 15:38 |

رهبر امارت اسلامی:به بر قراری روابط با تمام کشورهای جهان در چارچوب شریعت اسلامی تأکید کرد

رهبر امارت اسلامی:به بر قراری روابط با تمام کشورهای جهان در چارچوب شریعت اسلامی تأکید کرد

در آستانه عید سعید قربان، شیخ هبت‌الله آخندزاده رهبر امارت اسلامی در پیام عیدی گفته که حکومت سرپرست خواهان برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با تمام کشورهای جهان در چارچوب شریعت اسلامی است.

رهبر امارت اسلامی از تمامی شهروندان خواسته است که به نظام اسلامی “حراست و خدمت” کنند. در بخشی از پیام او آمده است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی، امنیت و حقوق همه شهروندان افغانستان تامین شده، شریعت اسلامی تطبیق می‌شود و اراضی کشور مصون است.

شیخ هبت‌الله آخندزاده هرچند درباره بازگشایی دروازه مکتب‌ها و دانش‌گاه‌ها به‌روی دختران چیزی نگفته؛ اما افزوده که در بخش گسترش مدرسه‌های دینی اقدام‌های لازم صورت گرفته.

این پیام که از سوی ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی، منتشر شده است، از مردم خواسته تا بخاطر تامین امنیت و نظام شرعی در افغانستان شکرگزار باشند.

رهبر امارت اسلامی تصریح کرده است: «در کشور ما برادری اسلامی و وحدت تحکیم یافته است، سرمایه‌های عامه مانند معادن، زمین، جنگلات و سایر ملکیت‌ها به عنوان بیت‌المال مصون هستند.»

هبت‌الله آخند‌زاده در بخشی از پیامش اشاره کرده که وحدت در افغانستان تامین است و در بخش دیگری از سخنانش مردم را به اتفاق دعوت کرده است.

شیخ هبت‌الله بیان کرد: «بیایید برای حفاظت از این دست‌آوردها با اتفاق و اخلاص ایستاده شویم، مانند برادر در کنار همدیگر قرار گیریم، دسایس دشمنان را خنثی سازیم و قدر امنیت، رفاه، آبادی و نظام حاکم شرعی را بدانیم و برای تقویت و استحکام بیشتر آن دست به کار باشیم.»

او همچنین به موضوع غزه اشاره کرده و از کشورهای دیگر خواسته است که برای جلوگیری از این جنایت بزرگ، مسوولیت خود را ادا کنند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.