• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3688 امروز 8

اخبار ویژه

تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است

10

شکایت مردم دره نور ننگرهار از خرابی جاده‌ها و مشکلات حمل و نقل

  • کد خبر : 59690
  • 26 جوزا 1403 - 15:41
شکایت مردم دره نور ننگرهار از خرابی جاده‌ها و مشکلات حمل و نقل

شماری از باشنده‌های مناطق دورافتاده ولسوالی دره نور ننگرهار می‌گویند که به علت خرابی جاده‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. خرابی این جاده‌ها سبب شده است که آن‌ها نتوانند بیماران شان را به موقع به مراکز درمانی برسانند و از مسوولان خواهان رسیدگی به این مشکل هستند. دره‌های سرسبز و دیدنی که توجه هر رهگذری […]

شماری از باشنده‌های مناطق دورافتاده ولسوالی دره نور ننگرهار می‌گویند که به علت خرابی جاده‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

خرابی این جاده‌ها سبب شده است که آن‌ها نتوانند بیماران شان را به موقع به مراکز درمانی برسانند و از مسوولان خواهان رسیدگی به این مشکل هستند.

دره‌های سرسبز و دیدنی که توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند، اما خرابی جاده‌ها رفت و آمد به این مناطق زیبا را دشوار کرده است.

احمد اقبال باشنده ولسوالی دره نور ننگرهار گفت: «ما که مریض را از اینجا می‌بریم تا به جلال‌آباد برسانیم، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم؛ در مسیر راه می‌میرد. وقتی به شفاخانه می‌رسد، مریض عادی که باشد دو روز بستری می‌شود، اما این مریض چهار تا پنج روز بستری می‌شود.»

بازگل باشنده ولسوالی دره نور ننگرهار گفت: «شش، هفت تا هشت قریه هستند که در این جاده خامه قرار دارند، مانند اوتران، از اوتران تا مجگندول، چوه، لمتک، سُتن، لغیک، سر غلیک، بمبه کوت، شیمُل، کندک و شُگیالۍ که بالاتر از این جاده خامه است.»

شماری از راننده‌ها می‌گویند که به دلیل خرابی این جاده‌ها، درآمدشان را برای تعمیر موترهای‌شان هزینه می‌کنند. آنان از مسوولان در حکومت سرپرست، خواهان ساخت و ساز این جاده هستند.

دریاب خان راننده گفت: «دانشجویانی که به شهر می‌روند یا به ولسوالی‌های دیگر و یا به قریه‌های دیگر می‌روند، با مشکلات زیادی مواجه هستند.»

منور راننده گفت: «بیست سال می‌شود که جاده ما خامه است، موتر خراب می‌شود، مریضی مشکلات زیادی دارد.»

اما مسوولان محلی ننگرهار از آغاز کار ساخت و ساز برخی از جاده‌های مناطق دورافتاده به شمول ولسوالی دره نور این ولایت خبر می‌دهند.

منصور ساپی آمر کار و ساختمان ریاست فواید عامه ننگرهار گفت: «ان‌شاءالله، جاده‌هایی که تحت حوزه ریاست امور عامه قرار دارند، ان‌شاءالله تمامی آن‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، جاده‌ها را ترمیم خواهیم کرد و همچنین جاده‌های جدید را نیز در برنامه شامل کرده‌ایم.»

براساس معلومات ریاست فواید عامه ننگرهار، در سال ۱۴۰۲ در ولسوالی‌های مختلف این ولایت، ۲۸ کیلومتر جاده که از اثر بارندگی و سیلاب‌ها تخریب شده بود، بازسازی شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.