• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

7

عمران خان:من از حقوق اساسی یک زندانی محروم هستم

  • کد خبر : 59028
  • 12 جوزا 1403 - 0:49
عمران خان:من از حقوق اساسی یک زندانی محروم هستم

عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، می‌گوید که از حقوق اساسی یک زندانی محروم است. او می‌افزاید که مقام‌های کنونی این کشور برای شکست روحیه‌اش از روش‌های روانی استفاده می‌کنند. او در این باره گفت: «من خود را در یک مکان جداگانه کوچک که معمولان برای هراس‌افگن‌ها […]

عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، می‌گوید که از حقوق اساسی یک زندانی محروم است.

او می‌افزاید که مقام‌های کنونی این کشور برای شکست روحیه‌اش از روش‌های روانی استفاده می‌کنند.

او در این باره گفت: «من خود را در یک مکان جداگانه کوچک که معمولان برای هراس‌افگن‌ها است، زندانی می‌بینم. مقام‌ها می‌خواهند من را این‌گونه نشان دهند. من از حقوق اساسی یک زندانی محروم هستم، آن‌ها برای شکست روحی من از تاکتیک‌های روانی استفاده می‌کنند؛ اما ایمان من به خداوند است که قلبم را قوی نگه می‌دارد. خود را با ورزش و مطالعه مشغول می‌کنم.»

عمران خان در گفت‌وگوی مجازی با یک خبرنگار بریتانیایی در زندان، مسوولیت وضعیت فعلی خود را به قمر جاوید باجوه رییس ستاد ارتش پیشین این کشور، نسبت داد و گفته که آقای باجوه طرح بازداشت او را طراحی کرده بود.

گفته می‌شود که این نخستین گفت‌وگوی عمران خان در زندان است.

عمران خان افزود: «جنرال باجوه به تنهایی اخباری را به کشورهایی مانند امریکا منتشر کرد که گویا من مخالف امریکا هستم و نمی‌خواهم با آن‌ها رابطه داشته باشم. این خبر که سفر ما به روسیه یک‌طرفه و بدون مشورت بوده است، درست نیست. این یک تصمیم جمعی بود و پس از مشورت‌های فراوان انجام شد. در حالی که او این کار را از طرف من به عنوان یک اقدام ضد امریکایی معرفی کرده بود. خدا می‌داند که او چه دروغ‌های دیگری به کشورهای دیگر گفته است.»

به گفته او، اقدام‌های زیان‌بار باجوه تأثیرات کوتاه‌مدتی خواهند داشت؛ اما ادامه نخواهند یافت.

عمران خان حکومت فعلی پاکستان را نامشروع می‌داند و می‌گوید که حزب مسلم لیگ-نواز به رهبری نواز شریف در انتخابات تنها ۱۷ کرسی به دست آورده است.

عمران خان افزود: «این فقط نظر من نیست، هر پاکستانی را بپرسید، آن‌ها به شما خواهند گفت که این حکومت مشروع نیست. با وجود تلاش‌های آن‌ها برای سرکوب حزب من، ما به پیروزی آشکاری دست یافتیم.»

نخست‌وزیر پیشین پاکستان اظهار داشت که جهان باید برای آینده ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت پاکستان و دموکراسی صدای خود را بلند کند.

آقای خان تأکید کرد: «این مساله من نیست، این مساله دموکراسی و حق تعیین سرنوشت ۲۵۰ میلیون نفر است. در حالی که مردان، زنان و کودکان کشته، ربوده و شکنجه شده‌اند، سکوت حاکم است. تنها یک حزب سیاسی به هر طریقی سرکوب می‌شود. در روزهای اخیر، مسوول اطلاعات من در کنار جاده مورد حمله قرار گرفت. شبکه‌ای مانند اکس در پاکستان ماه‌هاست که بسته شده است. نام من در تلویزیون ممنوع شده است. رهبران اصلی من اجازه حضور در تلویزیون را ندارند. هر حزبی این انتخابات را به عنوان بدترین انتخابات تاریخ تلقی می‌کند. انتخابات باید در یک کشور ثبات ایجاد کند.»

عمران خان و همسرش، بشرا بی‌بی، به جرم فروش هدایای دولتی به ۱۴ سال زندان محکوم شده‌اند.

از سوی دیگر، عمران خان و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پیشین پاکستان، به جرم افشای اسناد محرمانه دولتی به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر – اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.