• امروز : شنبه, ۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 3749 امروز 7

اخبار ویژه

تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است عفو بین‌الملل: از کشورهای جهان خواست از همه‌گزینه‌ها برای پایان نقض حقوق‌بشر در افغانستان استفاده کند بورل: هیچ قدرتی حتی دولت امریکا قادر به مهار رژیم اسرائیل نیست و از این وضعیت ابراز تأسف کرد کشورهای سوریه، یمن و عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند شکایت کشاورزان از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد وزیر خارجه: روابط امارت اسلامی با روسیه در سطح خوبی قرار دارد روسیه: جایگزینی برای گفتگو با طالبان وجود ندارد اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست شهباز شریف: طالبان حقوق زنان را رعایت کند و دولت فراگیر بسازد گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان غرب افغانستان مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم

13

وزارت فواید عامه:بازسازی شاهراه سالنگ پس از عید قربان آغاز می‌شود

  • کد خبر : 59822
  • 29 جوزا 1403 - 19:44
وزارت فواید عامه:بازسازی شاهراه سالنگ پس از عید قربان آغاز می‌شود

وزارت فواید عامه از آغاز کار باقی‌مانده بازسازی شاهراه سالنگ پس از عید قربان خبر می‌دهد. محمد اشرف حق‌شناس سخنگوی این وزارت گفت کار بازسازی این شاهراه سال گذشته به‌دلیل سردی هوا متوقف شد و در سال جاری جهت بازسازی شاهراه سالنگ با سه شرکت داخلی به توافق رسیده‌اند. آقای حق شناس در این باره […]

وزارت فواید عامه از آغاز کار باقی‌مانده بازسازی شاهراه سالنگ پس از عید قربان خبر می‌دهد.

محمد اشرف حق‌شناس سخنگوی این وزارت گفت کار بازسازی این شاهراه سال گذشته به‌دلیل سردی هوا متوقف شد و در سال جاری جهت بازسازی شاهراه سالنگ با سه شرکت داخلی به توافق رسیده‌اند.

آقای حق شناس در این باره گفت: «به نسبت سردی هوا، کار این پروژه متوقف شد. وزارت فواید عامه در سال روان یعنی در سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی، ما کار بازسازی اساسی شاهراه سالنگ‌ها را دوباره با سه شرکت تمدید قرارداد کردیم.»

شاهراه سالنگ یکی از مهم‌ترین مسیرهای بازرگانی و اقتصادی کشور است که نه‌تنها ولایت‌های شمال کشور را به مرکز وصل می‌کند؛ بل در قسمت انتقال اموال بازرگانی کشور به آسیای میانه نیز نقش مهم دارد.

بازسازی این شاهراه در سال ۱۴۰۲ خورشیدی از سوی وزارت فواید عامه آغاز و در این سال، کارکانکریت‌ریزی داخل تونل، گالری شانزدهم و بخش سوم این شاهراه تکمیل شد؛ اما به نسبت سردی هوا کاربازسازی آن متوقف شد.

با این حال، برخی از آگاهان مسایل اقتصادی ساخت‌وساز و بازسازی شاهراه‌های کشور به‌ویژه شاهراه سالنگ را در زمینه اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد کشور اثرگذار می‌دانند و بر بازسازی شاهراه‌ها به‌گونه معیاری تاکید می‌ورزند.

محمد نبی افغان آگاه مسایل اقتصادی گفت: «باید هرچه زودتر کار این شاهراه تکمیل شود بخاطر که این بسیار ضروری است و می‌توانیم از این طریق تجارت و اقتصاد کشور خود را رونق بدهیم.»

سیر قریشی آگاه دیگر مسایل اقتصادی گفت: «این می‌تواند سرعت حمل و نقل را در قسمت افراد و کامیون‌ها بهتر بسازد.»

چندی پیش ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در جریان بازگشایی شاهراه سالنگ، از ساخت یک تونل جدید در آینده نزدیک نیز خبر داد و بازسازی شاهراه سالنگ را در افزایش حجم دادوستد و خود بسندگی افغانستان مهم عنوان کرد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.