Friday, 5 July , 2024
امروز : جمعه, ۱۵ سرطان , ۱۴۰۳ - 29 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 60298
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2024 - 9:53 |

وزیر اطلاعات و فرهنگ:تلاش‌های تبلیغاتی به هدف ایجاد فاصله میان مردم وطالبان بی‌نتیجه است

وزیر اطلاعات و فرهنگ:تلاش‌های تبلیغاتی به هدف ایجاد فاصله میان مردم وطالبان بی‌نتیجه است

خیرالله خیرخواه از پشتیبانی شاعران اطمینان داده و می‌افزاید که هدف از راه‌اندازی این‌گونه برنامه‌های ادبی، تشویق شاعران و تقویت وحدت ملی است.

خیرالله خیرخواه افزود: «در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات دروغین و منفی می‌کنند. قاضی، قومندان، وکیل و ملا هم هستند و در هر چیزی مداخله می‌کنند. این‌ها شیطانان هستند. باید به ملت خود احترام بگذاریم و این برنامه‌ها را مشاهده کنیم و دل‌های خود را آرام کنیم.»

شماری از شرکت‌کننده‌های این مشاعره، خواهان راه‌اندازی این‌گونه برنامه‌ها در مناطق دور دست این ولایت هستند.

سیدالله ذهین شرکت‌کننده گفت: «من برای اولین بار به مشاعره سنجد گل آمده‌ام و تمام مشاعره خوب بود زیرا در هر بخش شاعرها شعرهای خود را خواندند. باید به مشاعره‌ها بیش‌تر توجه شود و به ولسوالی‌ها و مناطق دوردست گسترش یابد. در آن‌جا شاعرها بلند می‌شوند و شعرهای خود را با هم شریک می‌کنند و فضای محبت و برادری ایجاد می‌شود.

سباوون شرکت‌کننده گفت: «مشاعره خوب بود و باید برای جوانان بیش‌تر برگزار شود زیرا جوانان تشویق می‌شوند که از دیگران چیزی بیاموزند.»

این شرکت‌کننده‌ها راه‌اندازی این‌گونه برنامه‌های ادبی را به هدف کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌های پنهان، در مناطق دور دست، یک نیاز اساسی می‌دانند.

این برنامه مشاعره همه ساله در ولایت لوگر برگزار می‌شود که شاعران و علاقه‌مندان فرهنگ و ادب نیز، از ولایت‌های گوناگون در آن حضور به هم می‌رسانند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.