• امروز : شنبه, ۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 3749 امروز 7

اخبار ویژه

تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است عفو بین‌الملل: از کشورهای جهان خواست از همه‌گزینه‌ها برای پایان نقض حقوق‌بشر در افغانستان استفاده کند بورل: هیچ قدرتی حتی دولت امریکا قادر به مهار رژیم اسرائیل نیست و از این وضعیت ابراز تأسف کرد کشورهای سوریه، یمن و عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند شکایت کشاورزان از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد وزیر خارجه: روابط امارت اسلامی با روسیه در سطح خوبی قرار دارد روسیه: جایگزینی برای گفتگو با طالبان وجود ندارد اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست شهباز شریف: طالبان حقوق زنان را رعایت کند و دولت فراگیر بسازد گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان غرب افغانستان مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم

7

وزیر دفاع پاکستان:پس از خروج امریکا از افغانستان هراس‌افگنی در منطقه کاهش یافت

  • کد خبر : 60132
  • 05 سرطان 1403 - 21:37
وزیر دفاع پاکستان:پس از خروج امریکا از افغانستان هراس‌افگنی در منطقه کاهش یافت

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در گفت‌وگو با یک رسانه پاکستانی گفته است که پس از خروج امریکا از افغانستان، هراس‌افگنی در منطقه کاهش یافته و خاک این کشور اکنون امن شده است. وزیر دفاع پاکستان افزوده است که حکومت سرپرست افغانستان باید راهکارهای پیکار با هراس‌افگنی را پشتیبانی کند. به گفته او، مقام‌های […]

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در گفت‌وگو با یک رسانه پاکستانی گفته است که پس از خروج امریکا از افغانستان، هراس‌افگنی در منطقه کاهش یافته و خاک این کشور اکنون امن شده است.

وزیر دفاع پاکستان افزوده است که حکومت سرپرست افغانستان باید راهکارهای پیکار با هراس‌افگنی را پشتیبانی کند.

به گفته او، مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان راه‌حل‌هایی را در امر مبارزه با هراس‌افگنی به پاکستان گفته‌اند و این راه‌حل‌ها باید حمایت شوند.

وزیر دفاع پاکستان به دان‌نیوز گفته است: «زمانی که امریکا افغانستان را ترک کرد و کابل به دست طالبان افتاد، اکنون تروریزم در منطقه بسیار کاهش یافته است، به اندازه قبل نیست، به اندازه زمانی‌که امریکا آن‌جا بود. اکنون خاک افغانستان امن است، اما در خارج تروریزم وجود دارد که گاهی در روسیه و گاهی در کشور ما و سایر کشورها ظاهر می‌شود.»

اما خواجه محمد آصف پیش از این ادعا کرده بود که مخفی‌گاه‌های هراس‌افگنی در خاک افغانستان وجود دارد.

وزیر دفاع پاکستان گفته بود: «منبع تروریزم در پاکستان، از افغانستان است و باوجود تلاش‌های ما، کابل هیچ پیشرفتی در این راستا ندارد. اما با وجود آگاهی از مخفی‌گاه‌های تروریزم، آزادانه از خاک خود علیه پاکستان عملیات می‌کنند.»

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله اطمینان داده است که امارت اسلامی اجازه نمی‌دهد خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر استفاده شود.

عبدالمتین قانع گفت: «به کسی اجازه نمی‌دهیم که خاک افغانستان را ضد کشورهای منطقه و بقیه کشورها استفاده کند و این را در عمل هم ثابت کردیم. کوشش می‌کنیم که در تامین امنیت منطقه با دیگر کشورها هماهنگی خوب داشته باشیم.»

شماری از آگاهان مسایل نظامی به این باور اند که پاکستان باید در قبال افغانستان از اعمال سیاست دوگانه خودداری کند.

صادق شینواری آگاه مسایل نظامی گفت: «این سخنان ضد و نقیض پاکستان اهداف استخباراتی دارد. این‌که پاکستان می‌گوید با امارت اسلامی افغانستان در از بین بردن و عدم فعالیت گروه تی تی پی در افغانستان هماهنگی دارند، یک اقدام خوب است.»

یوسف امین زازی یکی دیگر از آگاهان مسایل نظامی گفت: «ما بار بار به پاکستان گفتیم به پنجاب گفتیم که برای ما در ارتباط به تروریزم سند ارایه کنید. وقتی شما به عنوان یک کشور مسلمان می‌خواهید این مسایل رفع شود، به یک بحث مفصل نیاز دارد، بیایید با ما بنشینید.» به پاکستان این را باید بگویم که تو از زمان پیدایش، پروژه انگلیس و غرب را پیش می‌برید.»

پیش از این چندین مقام‌ پاکستانی ادعا کرده بودند که خاک افغانستان ضد پاکستان کار گرفته می‌شود؛ ادعایی که امارت اسلامی آن را بی اساس خوانده بود.

 

آژانس خبری پامیر – اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=60132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.