• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3688 امروز 8

اخبار ویژه

تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است

6

گزارشگر ویژه حقوق بشر: جامعه بین‌المللی در برابر ستم بر زنان افغانستان اقدام کند

  • کد خبر : 59615
  • 24 جوزا 1403 - 17:08
گزارشگر ویژه حقوق بشر: جامعه بین‌المللی در برابر ستم بر زنان افغانستان اقدام کند

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر در گزارش جدید خود از وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفته که جامعه بین‌المللی در برابر ستم طالبان بر زنان، اقدام کند. آقای بنت با نشر بخش‌های از گزارش خود که قرار است در پنجاه‌ وششمین نشست شورای حقوق بشر ارایه شود را همگانی کرده‌است. او در این گزارش، […]

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر در گزارش جدید خود از وضعیت حقوق بشر در افغانستان گفته که جامعه بین‌المللی در برابر ستم طالبان بر زنان، اقدام کند.

آقای بنت با نشر بخش‌های از گزارش خود که قرار است در پنجاه‌ وششمین نشست شورای حقوق بشر ارایه شود را همگانی کرده‌است.

او در این گزارش، چندین پیشنهاد، از جمله تغییر پالیسی‌ها و اقدام هماهنگ جامعه بین‌المللی در برابر ستم جنسی ارائه ارایه کرده است.

رفع ممنوعیت آموزش دختران، آزادی فوری زنان و‌ دختران زندانی، فعالان حقوق بشر و احیای فوری حق زنان برای کار، دسترس به امکانات صحی و محاکمه عاملان نقض حقوق بشر مطابق به معیارهای بین‌المللی از خواست‌های دیگر ریچارد بنت در گزارش تازه‌اش است.

بنت در گزارشش همچنان خواستار انتشار شفاف بودجه‌های دولتی از سوی طالبان و تخصیص بودجه اختصاصی برای بهبود وضعیت مالی و معیشتی افراد دارای معلولیت، زنان بیوه و زنان سرپرست خانواده‌ها شده است.

بنت افزوده که “از عادی‌سازی یا مشروعیت بخشیدن به مقام‌های [طالبان] تا زمانی‌که در وضعیت زنان بهبودهای ثابت، قابل اندازه‌گیری و تایید شده مستقل به میان آید، خودداری شود.”

او همچنین خواستار جرم انگاری محدودیت‌های طالبان بر زنان شده‌است.

او از جامعه بین‌المللی خواسته تا از تلاش‌ها برای کشاندن طالبان به دادگاه بین‌المللی به خاطر نقض معاهدات حقوق بشر حمایت کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.