• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3644 امروز 12

اخبار ویژه

شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

11

ایجاد زمینه کار برای زنان توسط یک زن تجارت‌پیشه در بامیان

  • کد خبر : 59055
  • 12 جوزا 1403 - 10:44
ایجاد زمینه کار برای زنان توسط یک زن تجارت‌پیشه در بامیان

یک زن تجارت‌پیشه در بامیان با هزینه‌ای بیش از یکصد هزار افغانی برای ۲۰ زن دیگر که سرپرست خانواده‌های‌شان هستند، در بخش صنایع دستی و رستورانت زمینه کار را فراهم کرده است. بی‌نظیر ابراهیمی هدف از این کارش را پشتیبانی از زنانی که سرپرست خانواده‌های‌شان هستند، می‌داند. بی‌نظیر گفت: «۲۰ زن در اینجا سرگرم کار […]

یک زن تجارت‌پیشه در بامیان با هزینه‌ای بیش از یکصد هزار افغانی برای ۲۰ زن دیگر که سرپرست خانواده‌های‌شان هستند، در بخش صنایع دستی و رستورانت زمینه کار را فراهم کرده است.

بی‌نظیر ابراهیمی هدف از این کارش را پشتیبانی از زنانی که سرپرست خانواده‌های‌شان هستند، می‌داند.

بی‌نظیر گفت: «۲۰ زن در اینجا سرگرم کار هستند. در بخش‌های دکان‌داری و رستورانت خانم‌ها زیاد کار می‌کنند و آنان می‌خواهند که از این مکان هزینه خانواده‌های‌شان را تامین کنند.»

زنانی که برای‌شان این فرصت کاری فراهم شده، از مسوولان حکومت سرپرست خواهان پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی‌شان هستند.

رقیه احمدی که در مرکز اجتماعی و اقتصادی ویژه بانوان سرگرم کار است، می‌گوید که با سوزن و نخ برای تامین هزینه خانواده شش نفری‌اش تلاش می‌کند.

رقیه احمدی تجارت‌پیشه گفت: «شش نفر در خانواده هستیم، اینجا کار می‌کنم، خوب است. شوهرم در خانه بی‌کار است و از اینجا در اقتصاد کم شروع کرده‌ایم. خداوند بزرگ است.»

عاتکه تجارت‌پیشه گفت: «در اینجا لباس‌های چرمه‌دوزی می‌سازیم و انواع خامک‌دوزی و لباس‌های دست‌دوزی داریم.»

اما رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان از چند طرح اقتصادی برای پشتیبانی از فعالیت زنان در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت خبر می‌دهد.

صفی‌الله رائد رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان گفت: «تقریباً ۷ تا ۸ نمایش‌گاه در پلان است که در مرکز و ولسوالی‌ها برگزار خواهد شد و یک نمایش‌گاه بزرگ دیگر از سوی یونسکو در اینجا نیز برگزار می‌شود.»

هم‌اکنون هزاران زن در بخش‌های گوناگون در بامیان مشغول تولید صنایع دستی هستند و بخش زیادی از نیازهای زندگی‌شان را از طریق فروش ساخته‌های دستی‌شان تأمین می‌کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.