• امروز : یکشنبه, ۸ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
کل 3749 امروز 7

اخبار ویژه

تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است عفو بین‌الملل: از کشورهای جهان خواست از همه‌گزینه‌ها برای پایان نقض حقوق‌بشر در افغانستان استفاده کند بورل: هیچ قدرتی حتی دولت امریکا قادر به مهار رژیم اسرائیل نیست و از این وضعیت ابراز تأسف کرد کشورهای سوریه، یمن و عراق در پی شهادت سید حسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند شکایت کشاورزان از نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود امارت اسلامی: اظهارات نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرد وزیر خارجه: روابط امارت اسلامی با روسیه در سطح خوبی قرار دارد روسیه: جایگزینی برای گفتگو با طالبان وجود ندارد اهدای جایزه آزادی بیان بریتانیا و کانادا به رسانه‌های مستقل افغانستان فدراسیون تکواندوی افغانستان: سه تکواندوکار کشور در مسابقات ایران مدال برنز گرفتند حزب الله: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست شهباز شریف: طالبان حقوق زنان را رعایت کند و دولت فراگیر بسازد گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان غرب افغانستان مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم

12

صدها حاجی از شدت گرما در جریان مراسم حج جان باختند

  • کد خبر : 59866
  • 30 جوزا 1403 - 20:39
صدها حاجی از شدت گرما در جریان مراسم حج جان باختند

بر بنیاد گزارش‌ها، کم از کم ۵۵۰ حاجی در جریان مراسم حج امسال به علت شدت گرمی و ازدحام جمعیت جان باخته‌اند. دیپلمات‌هایی که روز گذشته با خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت‌وگو کردند، گفته‌اند که ۳۲۳ نفر از حجاج جان باخته شهروندان مصر هستند که عمدتاً به دلیل بیماری‌های ناشی از گرما جان‌های شان را از […]

بر بنیاد گزارش‌ها، کم از کم ۵۵۰ حاجی در جریان مراسم حج امسال به علت شدت گرمی و ازدحام جمعیت جان باخته‌اند.

دیپلمات‌هایی که روز گذشته با خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت‌وگو کردند، گفته‌اند که ۳۲۳ نفر از حجاج جان باخته شهروندان مصر هستند که عمدتاً به دلیل بیماری‌های ناشی از گرما جان‌های شان را از دست داده‌اند.

مراسم حج که از روز جمعه آغاز شد، با رویدادهای  تلخی از جمله ازدحام و آتش‌سوزی خیمه‌ها روبه‌رو شد؛ آتش‌سوزی‌هایی که سبب تلفات شمار زیادی نیز شد.

افزایش شمار جان‌باخته‌ها نشان‌دهنده شرایط سختی است که میلیون‌ها زائر حج و نمازگزار در دمای بی‌سابقه با آن روبه‌رو بودند.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی عربستان سعودی به روز دوشنبه هفته روان، دمای هوا در مسجدالحرام در مکه به بیش از ۵۱ درجه سانتی‌گراد افزایش یافت.

با این حال چندین کشور از تلفات شهروندان خود در جریان مراسم حج امسال خبر داده‌اند.

تونس مرگ ۳۵ زائر را تایید کرده که بسیاری آن‌ها به دلیل گرمی شدید جان باخته‌اند. وزارت خارجه اردن نیز با تایید مرگ ۴۱ تن گفته است ۶ تن آنان بدلیل گرمی جان‌های خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های دولتی ایران نیز از جان باختن یازده نفر و بستری شدن ۲۴ نفر از زائران ایرانی خبر داده‌اند. اندونیزیا نیز جان باختن ۱۴۴ زائر خود را تایید کرده؛ اما دلایل آن را مشخص نکرده است.

با وجود شرایط خطرناک، یک مقام بهداشتی عربستان سعودی روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفته است که هیچ افزایش غیرمعمول در مرگ‌ومیر در میان حجاج مشاهده نشده است.

این وزارت از درمان بیش از ۲۷۰۰ فرد متبلا به بیماری‌های ناشی از گرما خبر داده است.

 

آژانس خبری پامیر-اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.