• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3763 امروز 9

اخبار ویژه

انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است

12

افغانستانی‌ها حدود۳میلیارد دالر در ایران سرمایه‌گذاری کردند

  • کد خبر : 61133
  • 22 سرطان 1403 - 12:20
افغانستانی‌ها حدود۳میلیارد دالر در ایران سرمایه‌گذاری کردند

اتاق مشترک بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران و افغانستان گفته است که افغان‌ها در ایران حدود سه میلیارد دالر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بر بنیاد گزارش برخی رسانه‌های ایرانی، رییس این اتاق افزوده است که پنجاه درصد شرکت‌های خارجی ثبت‌شده در ایران متعلق به افغان‌ها است. رییس مشترک بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران و افغانستان هم‌چنان گفته […]

اتاق مشترک بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران و افغانستان گفته است که افغان‌ها در ایران حدود سه میلیارد دالر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بر بنیاد گزارش برخی رسانه‌های ایرانی، رییس این اتاق افزوده است که پنجاه درصد شرکت‌های خارجی ثبت‌شده در ایران متعلق به افغان‌ها است.

رییس مشترک بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران و افغانستان هم‌چنان گفته است که تلاش دارند روابط اقتصادی و بازرگانی با افغانستان را بیشتر بسازند.

اما وزارت اقتصاد از سرمایه‌گذاران افغان که در بیرون از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌خواهد تا دارایی‌های شان را دوباره به افغانستان انتقال دهند.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: « تقاضای ما از همه‌ای تاجران و سرمایه‌گذاران این است که سرمایه خود را در داخل کشور انتقال دهند، دین و رسالت خود را  در برابر یک افغانستان قوی و پیش‌رفته به انجام برسانند.»

امید حیدری بازرگان گفت: « در بخش سرمایه‌گذاری وصادرات یک سلسله سهولت‌های ایجاد شده از طرف ایران که تاجران ما رفتند در آنجا سرمایه‌گذاری کردند و از طریق آن می‌توانند به کشورهای بیش‌تر صادرات کنند.»

در همین حال اتاق صنایع و معادن می‌گوید که انتقال دارایی‌های افغان‌ها به داخل کشور و سرمایه‌گذاری در افغانستان می‌تواند در کاهش فقر مفید واقع شود.

شیرباز کمین‌زاده رییس اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: « بعد از آمدن امارت اسلامی که بیش از یک میلیون هم‌وطن ما مهاجر و پناهنده شدند این هم اگر هر یک ۳۰، ۳۰ هزار دالر برده باشد همراه خود برده باشد تقریبا ۳۳ میلیاردالر می‌شود. یک میلیون هم‌وطن ما مهاجر شدند و رفتند. بنا به شکل اساسی و درست گفته می‌توانیم  تقریبا ۱۲۰ میلیارد دالر می‌رسد که از اقتصاد کشور خارج شد.»

عبدالغفار نظامی آگاه مسایل اقتصادی گفت: « برای جلب سرمایه حکومت باید برای تاجران و سرمایه‌گذاران فرصت را توضیح دهد و به آنها ذهنیت سازی کنند تا آن‌ها قناعت کرده، در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.»

پیش از این نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت  گفته بود که سرمایه‌گذاران افغان‌ بیش از ۱۵۰ میلیارد دالر در ترکیه، امارات متحده عربی و پاکستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که تنها ۹۵ میلیارد این مقدار در ترکیه سرمایه‌گذاری شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=61133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.