• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3768 امروز 1

اخبار ویژه

مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند معرفی میثم آشتیانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در کابل سیل در ننگرهار و لغمان خسارات هنگفتی وارد کرده است انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد

11

حضور هیئت امارت اسلامی در نشست کازاخستان

  • کد خبر : 62000
  • 30 سرطان 1403 - 0:55
حضور هیئت امارت اسلامی در نشست کازاخستان

یک هیأت امارت اسلامی به ریاست حمید‌الله آخندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی، به کازاخستان رفته و در نشست ایجاد دهلیز بازرگانی شمال به جنوب شرکت کرده است. هدف این نشست ایجاد دهلیز پنج‌جانبه میان کشورهای بلاروس، روسیه، کازاخستان، ترکمنستان و افغانستان عنوان شده است. امام‌الدین احمدی سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، گفت: «نشست پنج‌جانبه […]

یک هیأت امارت اسلامی به ریاست حمید‌الله آخندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی، به کازاخستان رفته و در نشست ایجاد دهلیز بازرگانی شمال به جنوب شرکت کرده است.

هدف این نشست ایجاد دهلیز پنج‌جانبه میان کشورهای بلاروس، روسیه، کازاخستان، ترکمنستان و افغانستان عنوان شده است.

امام‌الدین احمدی سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، گفت: «نشست پنج‌جانبه ترانزیتی و ترانسپورتی در کازاخستان برگزار شده و فردا هم ادامه خواهد داشت. هیات امارت اسلامی برای اشتراک در این نشست به کازاخستان سفر کرده است.»

اتاق صنایع و معادن می‌گوید که ساخت دهلیز ترانزیتی و بازرگانی که بتواند شمال را به جنوب وصل کند، در کاهش هزینه‌های انتقال کالاها و رشد و توسعه تجارت افغانستان با کشورهای منطقه تأثیرگذار است.

سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: «ایجاد دهلیزهای تجارتی و ترانزیتی بین کشورهای منطقه خصوصن با کازاخستان از نظر تجارتی و سیاسی و توسعه تجارت برای افغانستان، سکتور خصوصی حایز اهمیت است. این ما را با روسیه و خیلی کشورها وصل خواهد کرد از طریق کازاخستان.»

عبدالظهور مدبر آگاه مسایل اقتصادی گفت: «افغانستان بنابر موقعیت حساسی که دارد، کشورهای آسیای میانه را به کشورهای جنوب آسیا وصل می‌کند. بناء، مذاکرات بین هیات‌های اقتصادی در امر تسهیل این فرایند می‌تواند اثربخش تمام شود.»

پیش از این نیز آغاز کار پروژه افغان-ترانس که میان ازبیکستان، افغانستان و پاکستان است، از سوی نمایندگان این سه کشور توافق شده بود؛ اما تاکنون کار این پروژه به‌گونه عملی آغاز نشده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.