• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3777 امروز 10

اخبار ویژه

کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند معرفی میثم آشتیانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در کابل سیل در ننگرهار و لغمان خسارات هنگفتی وارد کرده است انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد

12

ریاست صنعت و تجارت بلخ:نخستین محموله مواد خوراکی حیوانی به تاجیکستان صادر شد

  • کد خبر : 62494
  • 09 اسد 1403 - 15:50
ریاست صنعت و تجارت بلخ:نخستین محموله مواد خوراکی حیوانی به تاجیکستان صادر شد

این محموله ۲۵ تُن وزن دارد که پس از روند بررسی تضمین کیفیت از سوی تاجیکستان، به آن کشور صادر شده است. به گفته‌ی مسوولان در مسوولان در ریاست صنعت و تجارت بلخ، قرار است امسال بیش از ‌هزار تن مواد خوراکی حیوانی از بلخ به تاجیکستان صادر شود. محمدافضل افضلی مدیر اداری شرکت خصوصی […]

این محموله ۲۵ تُن وزن دارد که پس از روند بررسی تضمین کیفیت از سوی تاجیکستان، به آن کشور صادر شده است.

به گفته‌ی مسوولان در مسوولان در ریاست صنعت و تجارت بلخ، قرار است امسال بیش از ‌هزار تن مواد خوراکی حیوانی از بلخ به تاجیکستان صادر شود.

محمدافضل افضلی مدیر اداری شرکت خصوصی گفت: «محموله‌ی که فعلاً روان است، مطابق استاندارد‌های بین‌المللی فی موتر حدود ۲۵ تُن می‌باشد و مقدار اجازه‌نامه که ام‌سال ما گرفتیم بالاتر از هزار تن است و ان‌شاءالله که در سال‌های آینده بیشتر می‌شود.»

امیرمحمد متقی رییس صنعت و تجارت بلخ می‌گوید که افغانستان در تولید مواد خوراکی حیوانات به خودبسندگی رسیده است. او از تلاش‌های امارت اسلامی به هدف رشد تولیدات داخلی و ایجاد فرصت‌های مناسب به خاطر صادرات فرآورده‌های داخلی نیز اطمینان ‌داده است.

آقای متقی گفت: «مسوولان امارت اسلامی از رهبری تا همه مسوولان اداره‌ها از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند و کوشش می‌کنند که در بیرون از کشور هم برای فروش تولیدات داخلی بازاریابی کنند تا تولیدات داخلی ما به بیرون از کشور نیز صادر شود.»

از سویی‌هم آگاهان مسایل اقتصادی افزایش میزان صادرات را در شد اقتصادی کشور مهم دانسته و از امارت اسلامی می‌خواهند تا فرصت‌های بیشتر را برای صادرات تولیدات داخلی فراهم سازد.

شیراحمد سپاهی‌‌زاده آگاه مسایل اقتصادی گفت: «انکشاف اقتصادی یک کشور وابسته به صادرات و وارداتش است. به هر اندازه که صادرات داشتم باشیم، ارز داخل می‌‌آوریم و به هر اندازه واردات داشتم باشیم، ارز ما به خارج می‌رود. توجه امارات اسلامی هم به این است که تولیدات داخلی را حمایت کند.»

بر بنیاد گفته‌های مسوولان شرکت خصوصی تولیدی، آنان افزون بر تولید مواد خوراکی حیوانی، در بخش‌های تولید روغن، خوراکه ماهی و مرغ نیز فعالیت دارند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.