• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3767 امروز 13

اخبار ویژه

عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند معرفی میثم آشتیانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در کابل سیل در ننگرهار و لغمان خسارات هنگفتی وارد کرده است انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد

11

طوفان در ننگرهار حدود دو میلیارد افغانی به دولت و سکتور خصوصی خسارت واردکرده است

  • کد خبر : 61990
  • 30 سرطان 1403 - 0:31
طوفان در ننگرهار حدود دو میلیارد افغانی به دولت و سکتور خصوصی خسارت واردکرده است

مسوولان محلی ننگرهار می‌گویند که این طوفان، صدها خانه، هزاران جریب زمین کشاورزی و کشتزارها، ده‌ها پایه برق و درختان را ویران کرده است. آنان می‌افزایند که تلاش می‌ورزند تا به همکاری نهادهای کمک‌کننده‌ی بین‌المللی، به مشکلات آسیب‌دیدگان رسیدگی کنند. قریشی بدلون آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ننگرهار گفت: «پایه‌های برق تخریب شده‌اند، علاوه […]

مسوولان محلی ننگرهار می‌گویند که این طوفان، صدها خانه، هزاران جریب زمین کشاورزی و کشتزارها، ده‌ها پایه برق و درختان را ویران کرده است.

آنان می‌افزایند که تلاش می‌ورزند تا به همکاری نهادهای کمک‌کننده‌ی بین‌المللی، به مشکلات آسیب‌دیدگان رسیدگی کنند.

قریشی بدلون آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ننگرهار گفت: «پایه‌های برق تخریب شده‌اند، علاوه بر این، هزاران جریب زمین زراعتی تخریب شده‌اند. سربندها، نهرها و جاده‌های عمومی نیز به همه بخش‌ها آسیب رسانده‌اند. متأسفانه باید بگویم که در ننگرهار بخش دولتی و خصوصی آسیب دیده است.»

در همین حال، آسیب‌دیدگان طوفان‌های شدید در ننگرهار از حکومت و نهادهای کمک‌رسان خواهان همکاری هستند.

اختر گل زیانمند گفت: «این طوفان‌ها و باران‌ها خسارات سختی وارد کرده‌اند. خانه‌های مردم تخریب شده‌اند، محصولات و دیوارهای مردم فرو ریخته‌اند. صدها خانه آسیب دیده‌اند و در این میان تلفات جانی و زخمی نیز وجود داشته است.»

دل آقا زیانمند دیگر گفت: «ما نه نفر هستیم و از همین زمین امرار معاش می‌کردیم. این طوفان‌ها و باران‌ها همه چیز را بردند و چیزی برای ما باقی نماند.»

شماری دیگری از باشندگان ننگرهار می‌گویند که باران‌های شدید و طوفان ویرانگر، افزون بر شماری از تأسیسات عامه، ده‌ها پایه برق را نیز از بین برده که تا اکنون، مشکل بی‌برقی در شهر جلال‌آباد برطرف نشده است.

دیدار دولت‌زی باشنده ننگرهار گفت: «لین‌های برق، پایه‌ها و خانه‌ها همه را به داخل دره انداخته است.»

فرهاد خان باشنده دیگر ننگرهار گفت: «شبکه برق به‌طور کامل از بین رفته است. این باید تعمیر شود و دوباره قابل استفاده گردد.»

بر بنیاد معلومات ریاست اطلاعات و فرهنگ ننگرهار، به علت وزش باد، باران‌های شدید و طوفان ویرانگر در مرکز و ولسوالی‌های سرخرود، بهسود، بتی‌کوت و برخی دیگر مناطق این ولایت، ۵۲ نفر به شمول زنان و کودکان جان باختند و حدود ۳۵۰ نفر دیگر نیز زخم برداشتند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=61990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.