• امروز : یکشنبه, ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
کل 3842 امروز 12

اخبار ویژه

بر اثر جاری شدن سیل در مناطقی از ولایت کنر ۶۰ منزل مسکونی طور کامل تخریب شد در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ۱۸۰نفر شهید و زخمی شدند وزارت صنعت:طالبان و ایران درباره اجرایی کردن توافقات دو طرف گفتگو کردند برادر: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور عزم قوی داریم سرمایه‌گذاری سازمان جهانی غذا در زمینه تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان حقانی: در کنار علوم دینی آموزش علوم معاصر هم نیاز است اداره ملی احصائیه: در ماه سنبله بیش از ۱۳۴ هزار تذکره الکترونیکی توزیع شده است تلاش برای فراهم شدن زمینه آموزش دانش‌آموزان ناشنوا در ولایت فراه ۷۰ نفر کشته در حمله‌ی مرگبار هایتی خیبر:اختلاف‌ درباره قانون جدید را ردکرد تأکید طالبان و روسیه به گسترش همکاری اقتصادی نماینده ویژه روسیه برای افغانستان: حضور طالبان در نشست بریکس به نظر تمام اعضا بستگی دارد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا: تنها جنسیت و ملیت برای پذیرش پناهندگی زنان افغانستان کافی است عبدالسلام حنفی: خواستار تقویت روابط امارت اسلامی با چین شد شش سایت مخابراتی در بزرگ‌راه کابل – جلال‌آباد فعال‌شد

12

پاکستان اخراج اجباری پناهجویان افغانستان را تشد%

  • کد خبر : 60431
  • 11 سرطان 1403 - 16:17
پاکستان اخراج اجباری پناهجویان افغانستان را تشد%

بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی در مرحله نخست اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان که در نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شده بود، دولت اسلام‌آباد ۵۴۱ پناهجو را به افغانستان بازگرداند. گزارش‌ها نیز می‌افزایند به احتمال بسیار در مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان دستکم ۸۰۰ هزار نفر باید به افغانستان بازگردند. دولت […]

بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی در مرحله نخست اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان که در نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شده بود، دولت اسلام‌آباد ۵۴۱ پناهجو را به افغانستان بازگرداند.

گزارش‌ها نیز می‌افزایند به احتمال بسیار در مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان دستکم ۸۰۰ هزار نفر باید به افغانستان بازگردند.

دولت پاکستان پیش از این مدعی شده بود پناهجویان افغان در حملات علیه نیروهای امنیتی این کشور دست دارند.

فیلیپا کندلر، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهند‌گان ضمن رد ادعای پاکستان به الجزیره گفته است این پناهجویان فرار کرده‌اند و نیاز به حفاظت دارند اما چنانچه اگر فردی در فعالیت‌های تروریستی دست داشته باشد باید به طور جداگانه با آن برخورد کرد.

از سوی دیگر، پناهجویان افغان از جامعه جهانی و دولت پاکستان خواسته‌اند تا فرصت بیشتری دهند تا آبرومندانه به افغانستان بازگردند.

پیش از رسانه‌ها در موارد بسیاری اعلام کرده بودند پلیس پاکستان شبانه به خانه‌های پناهجویان حمله می‌کند.

افراسیاب ختک، عضو پیشین مجلس سنای پاکستان پیش از این گفته بود: اخراج گروهی پناهجویان افغان از شیوه‌های ژنرال‌های پاکستانی برای آوردن فشار به مردم افغانستان برای تحمیل معاهده جدیدی است.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله جدید قرار است مهاجران دارای کارت شهروندی افغانستان اخراج شوند و در مرحله سوم پناهجویانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=60431
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای پاکستان اخراج اجباری پناهجویان افغانستان را تشد% بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.