• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

6

چودری:مسافران در گذرگاه سپین بولدک باید ویزا داشته باشند

  • کد خبر : 62174
  • 03 اسد 1403 - 0:29
چودری:مسافران در گذرگاه سپین بولدک باید ویزا داشته باشند

مدیرکل ریاست روابط عمومی ارتش پاکستان استدلال کرده است که رفت‌وآمد میان افغانستان و دیگر همسایه‌هایش بر بنیاد داشتن پاسپورت و ویزا است و این روند با پاکستان نیز باید اجرا شود. او ادعا کرده است که مواد مخدر و دیگر اشیای غیرقانونی از افغانستان به پاکستان انتقال داده می‌شود. احمد شریف افزوده است: غیر […]

مدیرکل ریاست روابط عمومی ارتش پاکستان استدلال کرده است که رفت‌وآمد میان افغانستان و دیگر همسایه‌هایش بر بنیاد داشتن پاسپورت و ویزا است و این روند با پاکستان نیز باید اجرا شود.

او ادعا کرده است که مواد مخدر و دیگر اشیای غیرقانونی از افغانستان به پاکستان انتقال داده می‌شود.

احمد شریف افزوده است: غیر از پاکستان، آنان [افغان‌ها] برای رفتن به دیگر کشورها ویزا و پاسپورت دارند، پس چرا آمدن به پاکستان یکسان نیست، چرا باید فقط با نشان دادن کارت به این‌جا بیایند. بیشتر مواد مخدر و کالاهای غیرقانونی از افغانستان می‌آید.

در سوی دیگر نیویارک تایمز در گزارشی در این باره گفته است که محدودیت‌های به میان آمده از سوی پاکستان، زندگی هزاران نفر را در چمن متاثر ساخته است.

قبایل شکایت دارند که این محدودیت‌ها معیشت آن‌ها را نیز از بین برده است و اگر به این شکل باقی بماند، برای همیشه ساختار جوامع را تغییر خواهد داد.

از سویی‌هم برخی مسافران در گذرگاه سپین بولدک – چمن گفته‌اند که این راه برای دومین روز متوالی به روی رفت‌وآمد مسدود است.

هاشم یکی از مسافران گفت: «راه به روی کسانی که تذکره دارند، بند است. شماری از کسانی که شناخت کارت دارند را اجازه می‌دهند که بگذرد اما افراد دارای تذکره را به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند.»

حزب‌الله مسافر دیگر می‌گوید: «به ما اجازه ندادند که راه بند است.»

علی‌محمد حقمل آمر اطلاعات گذرگاه سپین بولدک نیز شایعات درباره رفت‌وآمد در این گذرگاه را رد کرد و از مردم ‌خواسته است که به این‌جا سفر نکنند.

آمر اطلاعات گذرگاه سپین بولدک گفت: «ما از هم‌وطنان می‌خواهیم که خود شان را به زحمت نسازند، راه باز نشده است.»

پس از ده ماه اعتراض مردم در چمن، پاکستان سرانجام دو روز پیش (یک‌شنبه) رهبران حرکت اعتراضی را از زندان آزاد و محدودیت‌ها را در این گذرگاه برداشت؛ اما گذرگاه سپین بولدک – چمن روز گذشته (دوشنبه) به علت نامعلوم دوباره مسدود شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.