Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ سرطان , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 60618
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 05 جولای 2024 - 12:13 |

برگزاری نشست مشورتی عالمان دین و مسوولان بلخ به مناسبت محرم

برگزاری نشست مشورتی عالمان دین و مسوولان بلخ به مناسبت محرم

شماری از عالمان دین، باشنده‌های ولایت‌های شمال و شمال شرق، و مسوولان محلی به منظور پیش‌واز از ماه محرم، نشستی مشورتی در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار کردند.

در این نشست، شرکت‌کننده‌ها بر حفظ اتحاد و همبستگی میان همه شهروندان و مذاهب موجود در کشور تاکید کردند و از مسوولان خواستار ایجاد تسهیلات برای برگزاری مراسم عزاداری محرم شدند.

سید حیدر هاشمی برگزارکننده این نشست اظهار داشت: «تبلیغات دشمن را باید خنثی کنیم. ما باید کشور را بسازیم. برای آبادی، عزت و اقتدار اسلام و افغانستان، هم نیرو داریم و هم طرح و برنامه.»

علی‌مدد فاضل عالم دین از بدخشان گفت: «خواست مردم این است که مراسم مذهبی و دینی‌شان را در کمال آرامش برگزار کنند.»

رضا عالم‌زاده رییس شورای علما سرپل نیز اظهار داشت: «این‌که مردم جمع می‌شوند، بلاخره یک انگیزه و هماهنگی است بین عالمان اسلام.»

مسوولان محلی بلخ از تامین امنیت مسجدها و تکیه‌خانه‌ها در روزهای محرم اطمینان داده و از مردم خواسته‌اند تا در این راستا با نیروهای امنیتی هم‌کاری کنند.

عبدالجلیل شهیدخیل رییس معارف بلخ گفت: «هدف امارت اسلامی محدود کردن مراسم مذهبی یک قوم و وضع محدودیت بر یک مذهب نیست، فقط هدف‌شان حفاظت از تمام برادرهای ما است.»

سید نور آغا هاشمی رییس امر به معروف و نهی از منکر بلخ نیز اظهار داشت: «امارت اسلامی از اقتدار علما است. اگر این حکومت به مردم یک راه درست را نشان دهد، در چه زمانی این کار خواهد شد؟»

شرکت‌کننده‌های این نشست نیز از تلاش‌های امارت اسلامی جهت رسیدگی به خواسته‌های شهروندان کشور، به ویژه ایجاد فضای امن برای برگزاری برنامه‌های مذهبی، قدردانی کردند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.