Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ سرطان , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 60610
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 05 جولای 2024 - 1:19 |

بزرگان قومی و علماء با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا دیدار کردند

بزرگان قومی و علماء با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا دیدار کردند

شماری از بزرگان قومی و علمای بخش‌های گوناگون کشور در دیدار با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بر عملی شدن پروژه‌های بزرگ اقتصادی و فراهم‌سازی زمینه کار برای شهروندان تاکید ورزیده‌اند.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است که بزرگان قومی در این دیدار بر پشتیبانی از حکومت سرپرست تاکید کرده و از همکاری در بخش‌های گوناگون اطمینان داده‌اند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این دیدار گفته است که در حال حاضر ثبات و امنیت کامل و زمینه عملی شدن پروژه‌های گوناگون در کشور فراهم شده و امارت اسلامی تلاش می‌کند از امکانات موجود در پیشرفت افغانستان استفاده کند.

در سوی دیگر برخی از علما و بزرگان اهل تشیع در دیدار با عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا در کنار مسایل گوناگون، گفته‌اند که آنان آماده هر نوع همکاری با امارت اسلامی هستند. آقای حنفی نیز در این دیدار افغانستان را خانه مشترک همه دانسته و افزوده است که باید در همکاری با یکدیگر از کشور و نظام کنونی دفاع کنیم.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفت: «معاون اداری ریاست‌الوزرا گفتند این نظام، نظام مشترک و افغانستان خانه‌ی همه است. لازم است همه شهروندان به شکل مشترک ازاین نظام پشتیبانی کنند و در راستای آبادی آن دست به دست هم بدهند.»

به باور برخی آگاهان مسایل اقتصادی، نبود فرصت‌های کاری از علت‌های بنیادی افزایش فقر در کشور است و آغاز پروژه‌های بزرگ اقتصادی از سوی امارت اسلامی می‌تواند در کاهش فقر اثرگذار باشد.

محمدنبی افغان آگاه مسایل اقتصادی گفت: «این‌که از امکانات خدا داده چه قسم استفاده می‌کنیم؟ چگونه حالت همسایه‌ها را نسبت خود تغییر داده می‌توانیم؟ این پلان، تخصص و درک از وضعیت افغانستان، نیاز دارد. کسانی که در این‌جا حضور دارند و دانش‌آموخته هستند، آن‌ها باید طرح‌هایی بسازند تا از این وضعیت بیرون شویم.»

این در حالی‌ست که پس از روی‌کار آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان، پروژه‌‎های گوناگون اقتصادی از عواید داخلی تمویل می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.