• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

9

جنبش اعتراضی چمن:اگر دولت پاکستان به تعهداتش عمل نکند دست به اعتراض‌ گسترده‌ می‌زنیم

  • کد خبر : 62463
  • 09 اسد 1403 - 2:06
جنبش اعتراضی چمن:اگر دولت پاکستان به تعهداتش عمل نکند دست به اعتراض‌ گسترده‌ می‌زنیم

اعضای این جنبش گفته‌اند که حکومت پاکستان به آنان وعده سپرده که با شناس‌نامه و شناخت کارت از گذرگاه سپین بولدک – چمن رفت‌وآمد کنند. شماری از اعضای جنبش اعتراضی چمن به تاریخ ۲۱ ماه جولای سال روان میلادی با مسوولان حکومتی ایالتی بلوچستان گفت‌وگو کردند. پس از این گفت‌وگو، افزون بر رها سازی شماری […]

اعضای این جنبش گفته‌اند که حکومت پاکستان به آنان وعده سپرده که با شناس‌نامه و شناخت کارت از گذرگاه سپین بولدک – چمن رفت‌وآمد کنند.

شماری از اعضای جنبش اعتراضی چمن به تاریخ ۲۱ ماه جولای سال روان میلادی با مسوولان حکومتی ایالتی بلوچستان گفت‌وگو کردند. پس از این گفت‌وگو، افزون بر رها سازی شماری از اعضای زندانی این جنبش، از رفت‌وآمد با شناس‌نامه و شناخت کارت در گذرگاه سپین بولدک – چمن مانند گذشته اطمینان بدست آورده و به اعتراض شان پایان دادند.

اما یک روز پس از این وعده‌ی حکومت پاکستان، گذرگاه سپین بولدک – چمن دوباره مسدود و به هیچ‌کسی اجازه داده نشد تا بدون پاسپورت و ویزا رفت‌وآمد کند.

فیض محمد پښتون عضوجنبش اعتراضی چمن در این باره گفت: «وقتی در مذاکره نشستیم، گپ اول ما تذکره و شناخت کارت بود و آن‌ها هم گفتند درست است. حالا باید چنین باشد.»

مسؤلان این جنبش هم‌چنان گفته‌اند که مقام‌های پاکستانی برای آنان وعده سپرده بودند که با شناس‌نامه اجازه رفت‌وآمده داده می‌شود؛ اما به وعده خود عمل نکرده‌اند.

غوث‌الله مسوول جنبش اعتراضی چمن گفت: «امروز ما واضح به مردم می‌گوییم که این مسوولیت ماست که مرز را باز کنیم و اگر ما مرز را باز نکنیم، مردم در کنار ما خواهند ایستاد که در کجا تحصن و گردهمایی کنیم.»

صادق خان سخنگوی این جنبش می‌گوید: «ما به مردم می‌گوییم که پنج یا ده روز انتظار ما باشید، اگر ما در خانه نشستیم و بهانه جور کردیم و اگر تحصن را دوباره آغاز نکردیم؛ هر نوع جزا که خواستید، بدهید.»

حرکت اعترضی چمن حدود ده ماه پیش پس از الزامی شدن ویزا و پاسپورت در گذرگاه سپین بولدک – چمن آغاز شد که تا ۲۱ ماه روان میلادی ادامه داشت. گفته می‌شود که تا اکنون برای باشنده‌های هر دو طرف زیان‌های هنگفت مالی وارد شده است.

براساس گزارش‌ها، حدود ۲۰هزار کارگر محلی به علت وضع محدودیت‌ها در گذرگاه سپین بولدک – چمن، بی‌کار شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.