Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ سرطان , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 60636
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 05 جولای 2024 - 20:50 |

طالبان بر آمادگی کامل برای تأمین امنیت در ایام ماه محرم تأکید کردند.

طالبان بر آمادگی کامل برای تأمین امنیت در ایام ماه محرم تأکید کردند.

به گزارش آژانس خبری پامیر،امین الله عبید والی کابل در دیدار با شماری از علمای اهل تشیع گفت: برای تامین امنیت برگزاری مراسم دهه محرم و عاشورا آمادگی کامل داریم.

‏در این دیدار، علما و شهروندان اهل تشیع ولایت کابل گفتند پس از حاکم شدن حکومت کنونی، هر نشست و مراسمی را به خوبی در امنیت سپری کردند و مشکلی برای آنان پیش نیامده است.

آنان همچنین برای برگزاری مراسم عاشورا از والی کابل تقاضای همکاری کردند.

والی کابل هم در این دیدار، گفت: حکومت سرپرست با همه شهروندان یکسان رفتار می‌کند و هیچ گونه تبعیض و قوم پرستی در امارت اسلامی وجود ندارد و آنان را از هر گونه همکاری اطمینان داد.

وی افزود: برای برگزاری مراسم محرم و عاشورا آمادگی کامل گرفته شده و به همه ادارات مربوطه اطلاع داده‌اند.

عبید اظهار داشت: ما در چنین مراسم‌ها تلاش می‌کنیم تا امنیت خوبی برای همه هموطنان فراهم کنیم و کمیته امنیتی و فرهنگی ویژه مراسم عاشورا را تشکیل داده‌ایم که با تمامی شهروندان اهل تشیع شهر کابل هماهنگ خواهد شد.

هفته گذشته نیز شیخ عزیز الرحمان المهاجر رئیس امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات تاکید کرده بود که حکومت به تامین امنیت مراسم عاشورا و ایام محرم متعهد است.

شیخ عزیزالرحمان المهاجر در نشستی به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی در ولایت هرات گفته بود: حکومت در تلاش است تا مراسم عاشورا در فضای امن و همانند سال‌های گذشته بدون دغدغه و نگرانی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا پیام وحدت است، تاکید کرده بود علمای دین باید در روز عاشورا رشادت‌های آل پیامبر(ص) و پیام وحدت عاشورا را برای مردم بیان کنند.

مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات هم گفته بود: امنیت مهمترین موضوع بوده و حکومت سرپرست متعهد به تامین امنیت مراسم عاشورا می‌باشد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات تأکید کرده بود: تامین امنیت در روزهای مذهبی و به خصوص عاشورا از مسئولیت‌های حکومت است تا مردم به نحو احسن از آن تجلیل کنند.

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.