• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3763 امروز 9

اخبار ویژه

انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است

11

مسوولان شفاخانه حوزه‌یی هرات:روزانه بیش از هزار کودک به این شفاخانه مراجعه می‌کند

  • کد خبر : 61799
  • 26 سرطان 1403 - 2:27
مسوولان شفاخانه حوزه‌یی هرات:روزانه بیش از هزار کودک به این شفاخانه مراجعه می‌کند

میرویس عابدی مسوول بخش کودکان شفاخانه حوزه‌یی هرات  گفت: «بیشتر اطفال مریض که به بخش اطفال شفاخانه حوزه‌یی هرات آورده می‌شوند، اطفال زیر پنج سال هستند. بر اساس آمار روزانه ما، روزانه بیشتر از هزار طفل مریض به بخش اطفال آورده می‌شوند که به سه خط تقسیم می‌شوند. مریضان خط سرخ، خط زد و خط […]

میرویس عابدی مسوول بخش کودکان شفاخانه حوزه‌یی هرات  گفت: «بیشتر اطفال مریض که به بخش اطفال شفاخانه حوزه‌یی هرات آورده می‌شوند، اطفال زیر پنج سال هستند. بر اساس آمار روزانه ما، روزانه بیشتر از هزار طفل مریض به بخش اطفال آورده می‌شوند که به سه خط تقسیم می‌شوند. مریضان خط سرخ، خط زد و خط سبز هستند.»

شماری از همراهان بیماران، از کم‌بود جا و امکانات بهداشتی در این شفاخانه شکایت دارند.

غلام فاروق، بیماردار درباره خدمات این شفاخانه گفت: «مریض ما به حالت کما است و در این شفاخانه هیچ رسیدگی نمی‌شود. کم‌بود داکتر است، کم‌بود دارو است و کم‌بود جا است. مریض ما روی یک تخت است و چهار مریض دیگر هم در کنارش بستر هستند.»

جمعه‌خان یکی دیگر از بیمارداران گفت: «این‌جا درست رسیدگی نمی‌شود. می‌گویند که رسیدگی می‌کنیم؛ اما ده روز پس این کار را انجام می‌دهند. سه روز می‌شود که حتی مریض را ندیده‌اند.»

به گفته پزشکان، در کنار شفاخانه حوزه‌یی، روزانه صدها کودک دچار به بیماری‌های فصلی به شفاخانه‌های خصوصی نیز برده‌ می‌شوند.

احمد شهیر شهیم متخصص کودکان گفت: «در صورتی‌که مریض وخیم باشد و دیر به شفاخانه مراجعه کند یا خودسرانه تداوی کنند، باعث می‌شود که طفل حتی با شاک برود و قابل برگشت نباشد و یا عفونت به مغزش بزند و یا عفونت خون ایجاد شود، باعث وافیات نزد اطفال می‌شود.»

در کنار باشنده‌های هرات، بیماران از ولایت‌های همجوار مانند فراه، بادغیس و غور نیز برای درمان به شفاخانه حوزه‌یی هرات آورده می‌شوند. به گفته مسوولان این شفاخانه، امکانات و ظرفیت‌های بخش کودکان این شفاخانه برای رسیدگی به همه بیمارانی که مراجعه می‌کنند، کافی نیست.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=61799

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.