Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ سرطان , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 60554
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 جولای 2024 - 13:55 |

نخستن گزارش مشترک وزارت های امور خارجۀ بِلاروس و روسیه پیرامون وضعیت حقوق بشر در بعضی کشور ها

نخستن گزارش  مشترک وزارت های امور خارجۀ بِلاروس و روسیه پیرامون وضعیت حقوق بشر در بعضی کشور ها

وزارت های امور خارجۀ جمهوری بِلاروس و فدراسیون روسیه، نخستین گزارش خود مبنی بر وضعیت حقوق بشر در بعضی کشور ها را مورد تأیید قرار دادند.

مشکلات اصلی و اساسی در عرصۀ حقوق بشر، نتیجۀ اصلی این گزارش است که یک گروپ مشخص از کشور ها در صدد آن اند تا منافع روزمرۀ خود را بر سایر دولت ها به بهانۀ بعضی نورم های جامع تحمیل کنند. با چنین شیوه، تلاش های این کشور ها به هدف تعمیم یافتن باصطلاح «نظم مبتنی بر قاعده ها» جامۀ عمل میپوشد. در نتیجه، تفسیر یکجانبه از موازین دفاع از حقوق عمومیت داده میشود و مساعی غیرصادقانه غرض استفاده از حقوق بشر به اهداف سیاسی، بشمول تخلف از اصول اساسی قانون بین الملل از بابت استفاده از لفاظی ها راجع به نقض حقوق بشر، منحیث بهانه برای مداخله در امور داخلی دولت های مستقل صورت میگیرد.

هیچ نوع اشارۀ مبنی بر قصد و نیت دولت های غرب برای امتناع از شیوه های تقابلی به نفع همکاری های سازنده در سطح بین المللی در عرصۀ حقوق بشر مانند گذشته ها مشاهده نمیشود. علاوه برآن، چشم پوشی این کشور ها از مفکورۀ نژاد پرستی و ظهور مجدد نازیسم، جدی ترین نگرانی ها را در پی خواهد داشت. در مورد شئونیزم، اصلاً ارزش آنرا ندارد که صحبت کرد. شئونیزم در غرب به آئدیولوژی دولتی تبدیل گردیده است. «فرهنگ لغو، یعنی چه؟» اینست خودِ شئونیزم. تلاش های غربی ها موانعی را در برابر کار میکانیزم های حقوقی فعال در چهارچوب سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری در اتحادیۀ اروپا و شورای اروپا ایجاد کرده اند که پدیده های چون قهرمان سازی نازیسم، نژاد پرستی، نفرت از بیگانه ها و عدم تحمل پذیری مربوطه به این موارد را نهی و محکوم میکنند.

مطالعات و تحقیقاتی که با تلاش های مشترک ادارات سیاست خارجی بِلاروس و فدراسیون روسیه تهیه گردیده اند، در مقایسه با پژوهش های مشابه امریکایی ها و اروپایی، عاری از اهداف چون آموزش درس حقوق و یا اخلاق میباشد. در این گزارش، مواد و مدارک سازمان های غیردولتی دفاع از حقوق بشر استفاده گردیده و توصیه ها و پیشنهادات مندج میکانیزم های جامع بین المللی و منطقوی در بخش حقوق بشر مد نظر گرفته شده اند، بویژه ارگان های قراردادی (کمیته های) سیستم سازمان ملل متحد و نهاد های منطقوی (بخصوص اروپایی) دفاع از حقوق بشر. این گزارش معلومات مبتنی بر حقایق، مبنی بر تخلفات حقوق بشری را در کشور های یاد شده جمع بندی و نتیجه مرده است.

امور بین المللی آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.