• امروز : یکشنبه, ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
کل 3838 امروز 8

اخبار ویژه

سرمایه‌گذاری سازمان جهانی غذا در زمینه تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان حقانی: در کنار علوم دینی آموزش علوم معاصر هم نیاز است اداره ملی احصائیه: در ماه سنبله بیش از ۱۳۴ هزار تذکره الکترونیکی توزیع شده است تلاش برای فراهم شدن زمینه آموزش دانش‌آموزان ناشنوا در ولایت فراه ۷۰ نفر کشته در حمله‌ی مرگبار هایتی خیبر:اختلاف‌ درباره قانون جدید را ردکرد تأکید طالبان و روسیه به گسترش همکاری اقتصادی نماینده ویژه روسیه برای افغانستان: حضور طالبان در نشست بریکس به نظر تمام اعضا بستگی دارد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا: تنها جنسیت و ملیت برای پذیرش پناهندگی زنان افغانستان کافی است عبدالسلام حنفی: خواستار تقویت روابط امارت اسلامی با چین شد شش سایت مخابراتی در بزرگ‌راه کابل – جلال‌آباد فعال‌شد طالبان: با برخی کشورها در مبارزه با داعش همکاری داریم بازداشت ۶۰ شهروند افغانستان در تظاهرات حزب تحریک انصاف پاکستان وزیر خارجه روسیه: برگفت‌وگوهای عمل‌گرایانه با طالبان تأکیدکرد معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: بر اتحاد میان شهروندان کشور تأکیدکرد

5

نخست‌وزیر پیشین پاکستان:احیای روابط ما با افغانستان نیاز فوری است

  • کد خبر : 60695
  • 17 سرطان 1403 - 0:41
نخست‌وزیر پیشین پاکستان:احیای روابط ما با افغانستان نیاز فوری است

عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان گفته است که اسلام‌آباد بدون پشتیبانی امارت اسلامی در پیکار با هراس‌افگنی موفق نمی‌شود. آقای خان هم‌چنان با انتقاد از عدم تمایل اسلام‌آباد به بهبودی روابط با کابل، افزوده است که پاکستان نیاز فوری به احیای روابط با حکومت سرپرست افغانستان دارد. عمران خان در یک خبرنامه گفته است: «تا […]

عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان گفته است که اسلام‌آباد بدون پشتیبانی امارت اسلامی در پیکار با هراس‌افگنی موفق نمی‌شود.

آقای خان هم‌چنان با انتقاد از عدم تمایل اسلام‌آباد به بهبودی روابط با کابل، افزوده است که پاکستان نیاز فوری به احیای روابط با حکومت سرپرست افغانستان دارد.

عمران خان در یک خبرنامه گفته است: «تا زمانی‌که دولت افغانستان همکاری نکند، پیروزی در این جنگ در مرز طولانی امکان‌پذیر نیست. بدون همکاری افغانستان نمی‌توانید در این عملیات موفق شوید. چرا بلاول بوتو و وزیر خارجه فعلی به افغانستان نرفت؟ احیای روابط با افغانستان نیاز فوری ماست.»

طاهرخان یکی از خبرنگاران پاکستانی گفت: «حرف‌های عمران خان درست است. اگر پاکستان عملیات جدید می‌خواهد، تعاون و همکاری حکومت افغانستان ضروری است.»

امارت اسلامی پیش از این بارها از تامین امنیت سرحدات و کار گرفته نشدن خاک افغانستان ضد دیگر کشورها اطمینان داده؛ اما تا اکنون در مورد این اظهارات نخست‌وزیر پیشین پاکستان چیزی نگفته است.

حکومت سرپرست افغانستان هم‌چنان گفته بود که خواهان برقراری روابط حسنه با تمام کشورها به‌ویژه با همسایه‌ها است.

برخی از آگاهان مسایل سیاسی و نظامی نیز بر این باورند که چالش‌های موجود بین دو کشور باید از راه تفاهم و گفت‌وگو حل شود.

سلیم پیگیر آگاه مسایل سیاسی گفت: «اگر حکومت فعلی پاکستان می‌خواهد پاکستان امن و امان باشد، پس مناسبات خود را با افغانستان، مردم افغانستان و امارت اسلامی نیک بسازد. بدون از این که جنگ شود، خوب است تمام مسایل از طریق گفتمان حل شود.»

یوسف امین زازی آگاه مسایل سیاسی گفت: «در طول تاریخ افغان‌ها نه تروریزم بوده و نه دهشت‌افگن. تجهیز کننده و تمویل کننده تروریزم غرب است، انگلیس است و در منطقه پاکستان است. منتها بعضی وقت‌ها روسیه هم همکاری می‌کند بر مبنای همان منافع خود در منطقه که دارند.»

در سوی دیگر مولانا فضل‌الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان پیش از این گفته بود که سخنان مقام‌های پاکستانی درباره عملیات نظامی بر خاک افغانستان، برخاسته از ناکامی‌های اسلام‌آباد است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=60695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.