• امروز : شنبه, ۱۷ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3492 امروز 10

اخبار ویژه

دیدار علماء و بزرگان ولایات فاریاب و جوزجان با عبدالسلام حنفی امیر خان متقی: با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد وزارت صحت عامه: چهل کارمند صحی برای آموزش به ایران اعزام شدند وزارت خارجه:طالبان علیه گروه‌های تروریستی اقدامی نکرده است روسیه:تصمیم قرقیزستان برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه یک ضرورت بود شکایت مردم پامیر بدخشان از کم‌بود خدمات صحی ۱۷ دانش‌آموز درکنیا بر اثر آتش سوزی جان باختند هبت‌الله آخندزاده: بر دوری از اختلاف و اتحاد تأکیدکرد برنامه جهانی غذا:بیش از دوازده میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهندشد کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر:جامعه جهانی به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کند وزیر تحصیلات عالی: کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس و فیسبوک مرتد هستند دوازده کشور عضو شورای امنیت خواستار لغو قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان شدند فدراسیون فوتبال افغانستان: تیم ملی فوتسال فردا با پاراگوئه بازی دوستانه دارد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار دادند شکست تیم ملی فوتسال افغانستان برابر تایلند

10

واکنش رهبران جهان به کاره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری امریکا

  • کد خبر : 62100
  • 01 اسد 1403 - 12:25
واکنش رهبران جهان به کاره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری امریکا

رهبران کشورهای جهان به تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی واکنش نشان دادند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تصمیم بایدن را برای اروپا مفید ارزیابی کرد. شولتس در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: بایدن تصمیم بزرگی را اتخاذ کرد که برای امریکا، اروپا، و برای جهان […]

رهبران کشورهای جهان به تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی واکنش نشان دادند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تصمیم بایدن را برای اروپا مفید ارزیابی کرد. شولتس در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: بایدن تصمیم بزرگی را اتخاذ کرد که برای امریکا، اروپا، و برای جهان مناسب است. ما از او برای روابط نزدیک میان دو سوی اقیانوس اطلس تشکر می‌کنیم.

در ادامه این پیام آمده است: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اکنون قدرتمند است و امریکا نیز یک شریک خوب و قابل اتکا برای ماست. تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی شایسته به رسمیت شناختن و احترام است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز از تصمیم شجاعانه بایدن در کناره گیری از روند انتخابات تقدیر و آن را شایسته احترام دانست.

وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امریکا به لطف عزم جدی رهبران خود بر بحران اقتصادی پس از همه گیری کرونا و تبعات حمله به ساختمان کنگره فائق آمد. ما از حمایت‌های بایدن از اوکراین در جنگ روسیه با این کشور تشکر می‌کنیم.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز با استقبال از تصمیم بایدن، وی را دوست واقعی مردم کانادا و شریک این کشور خواند.

سخنگوی کرملین در رابطه با کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی امریکا گفت، روسیه اولویت‌های دیگری به جز انتظار برای نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا دارد. وزارت خارجه روسیه هم انتخابات امریکا را یک مساله داخلی خواند.

پسکوف گفت: «برای ما رسیدن به اهداف عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین به جای نتیجه انتخابات امریکا، یک اولویت است.»

به گزارش راشا تودی، این سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که در اوایل سال روان گفته بود ترجیح می‌داد بایدن در انتخابات پیروز شود، او را «سیاستمدار قدیمی» و «قابل پیش‌بینی‌تر» از نقطه‌نظر منافع مسکو توصیف کرد.

 

آژانس خبری  پامیر- اموربین الملل

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62100

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.