• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3693 امروز 13

اخبار ویژه

بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند

7

امیرخان متقی:جامعه جهانی در برابر مراکز داعش و هراس‌افگن در منطقه اقدام کند

  • کد خبر : 61944
  • 29 سرطان 1403 - 0:56
امیرخان متقی:جامعه جهانی در برابر مراکز داعش و هراس‌افگن در منطقه اقدام کند

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در یک نشست مردمی در مقر این وزارت از جامعه جهانی خواسته است تا مرکزهای داعش و دیگر گروه‌های هراس‌افگن در منطقه را از بین ببرد. آقای متقی بی‌آنکه از کشوری نام ببرد، گفته است که کشورها به پایگاه‌های گروه‌های هراس‌افگن در بیرون از افغانستان اجازه فعالیت می‌دهند. سرپرست وزارت […]

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در یک نشست مردمی در مقر این وزارت از جامعه جهانی خواسته است تا مرکزهای داعش و دیگر گروه‌های هراس‌افگن در منطقه را از بین ببرد.

آقای متقی بی‌آنکه از کشوری نام ببرد، گفته است که کشورها به پایگاه‌های گروه‌های هراس‌افگن در بیرون از افغانستان اجازه فعالیت می‌دهند.

سرپرست وزارت خارجه هم‌چنان گفته است: «ما سر جهانیان صدا می‌کنیم که مراکز داعش و امثال داعش در منطقه، در بیرون از افغانستان باید از بین برده شود. چرا به پایگاه‌ها اجازه فعالیت داده‌اند، چرا جلو کسانی را نمی‌گیرند که همین گروه‌ها را استعمال می‌کنند، چرا افراد می‌دهند و مواد خام برای شان تهیه می‌کنند؟»

این مقام حکومت سرپرست افزوده است که برخی محدودیت‌ها در روزهای ماه محرم از بهر تدابیر ویژه برای مراسم عاشورا در نظر گرفته شده بود. آقای متقی با خرسندی از تدابیر ویژه در مراسم عاشورای امسال، تاکید کرده است که امارت اسلامی هیچ تفاوتی میان شهروندان قایل نیست.

امیرخان متقی هم‌چنان افزوده است که برخی حلقه‌ها درباره ایجاد برخی محدودیت‌ها در ماه محرم تبلیغ کردند؛ اما شماری از این محدودیت‌ها به‌خاطر تدابیر ویژه برای مراسم عاشورا در نظر گرفته شده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=61944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.