• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3767 امروز 13

اخبار ویژه

عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند معرفی میثم آشتیانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در کابل سیل در ننگرهار و لغمان خسارات هنگفتی وارد کرده است انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد

9

مسؤلان شفاخانه پکتیا حدود ۳۴ هزار عملیات جراحی در این شفاخانه انجام شده است

  • کد خبر : 62009
  • 30 سرطان 1403 - 12:35
مسؤلان شفاخانه پکتیا حدود ۳۴ هزار عملیات جراحی در این شفاخانه انجام شده است

به گفته‌ی آنان، امکانات بهداشتی شان کاهش یافته و نیاز است که ظرفیت این شفاخانه از ۱۵۰ بستر به ۳۰۰ بستر، افزایش یابد. افزون بر ولایت پکتیا، بیماران از ولایت‌های خوست، پکتیکا و غزنی نیز، به هدف درمان به این شفاخانه می‌آیند. نادر احمدی رییس شفاخانه حوزوی پکتیا گفت: «سال گذشته، ۳۴۲۸۵ عملیات جراحی بزرگ […]

به گفته‌ی آنان، امکانات بهداشتی شان کاهش یافته و نیاز است که ظرفیت این شفاخانه از ۱۵۰ بستر به ۳۰۰ بستر، افزایش یابد.

افزون بر ولایت پکتیا، بیماران از ولایت‌های خوست، پکتیکا و غزنی نیز، به هدف درمان به این شفاخانه می‌آیند.

نادر احمدی رییس شفاخانه حوزوی پکتیا گفت: «سال گذشته، ۳۴۲۸۵ عملیات جراحی بزرگ و کوچک انجام شده که از این تعداد ۴۶۲۲ عملیات بزرگ و باقی کوچک بوده‌اند. این عملیات‌ها توسط ۱۷ متخصص مجرب انجام شده است. شایان ذکر است که هر روز بیش از ۱۳۰۰ بیمار به شفاخانه حوزه‌ای پکتیا مراجعه می‌کنند.»

خیر محمد منصور رییس صحت عامه پکتیا گفت: «این یک شفاخانه‌ حوزه‌ای است و در سطح منطقه فعالیت می‌کند. مردم درخواست‌هایی دارند، از جمله مساله ارتقاء که با وزارت شریک شده و تأیید شده است، فقط نیاز به پیدا کردن دونر و اجرای آن داریم. همچنین بخش مراقبت‌های ویژه با کم‌بود جای مواجه است.»

شماری بیماردارانی که به شفاخانه حوزوی پکتیا آمده‌اند، خواهان بیش‌تر شدن امکانات بهداشتی، به ویژه دوا و بستر در این شفاخانه هستند.

انزورگل بیماردار گفت: ««خدمات MRI و سی‌تی اسکن در شفاخانه حوزه‌ای پکتیا بسیار ضروری هستند و بخش مراقبت‌های ویژه پنج بستر دارد که کافی نیست و باید به ده بستر افزایش یابد.»

صابرگل بیماردار دیگر در این باره می‌گوید: «امکانات اینجا بسیار کم است. سیستم معاینات لابراتواری و تلویزیونی ضعیف است و از ریاست صحت عامه درخواست داریم که امکانات را افزایش دهند تا مشکلات مردم حل شود.»

ایوب‌خان بیماردار گفت: «مردم افغانستان بسیار بی‌بضاعت هستند و وقتی کسی بیمار می‌شود، داکتران او را به دواخانه‌های خصوصی ارجاع می‌دهند. کسانی که توان مالی دارند می‌توانند دوا بخرند و باقی مردم همین‌طور باقی می‌مانند.»

به گفته‌ی مسوولان، اگر ظرفیت مرکزهای بهداشتی در ولسوالی‌ها بلند برده شود، شماری بیماران در شفاخانه حوزوی این ولایت، کاهش خواهد یافت.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62009

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.